همشهری آنلاین: فیلم ایرانی "پرویز" ساخته مجید برزگر جایزه ویژه بخش "کارگردانان جدید" شصتمین جشنواره سینمایی معتبر سن سباستین اسپانیا را دریافت کرد.

کارگردان

به گزارش ایرنا، این جایزه همراه با جوایز بخش رسمی و دیگر بخشهای فستیوال سن سباستین 9 مهر در مراسم پایانی آن به برندگان اعطا شد.

فیلم "پرویز" درباره مردی 50 ساله است که همه زندگی‌اش را در خانه پدرش زندگی کرده و هیچگاه شغلی نداشته است.

او روزهایش را به انجام امور خانه برای پدرش و کمک به همسایگان می‌گذراند اما زندگی آرام او با تصمیم پدر برای ازدواج بهم می‌ریزد و او ناچار می‌شود به اجاره نشینی تن دهد.

کارگردان این فیلم 105 دقیقه‌ای، مجید برزگر متولد همدان و تحصیلکرده رشته سینما است که پیش از این فیلم بلند "فصل بارانهای موسمی" را در سال 2010 و چند فیلم کوتاه ساخته بود.

لوون هفتون، حمیرا نونهالی و محمد بهروزیان سه بازیگر اصلی فیلم پرویز هستند که در طول جشنواره سن سباستین چهار بار در سینماهای مختلف این شهر شمالی اسپانیا روی پرده رفت.

هیات داوران بخش "کارگردانان جدید" شصتمین دوره فستیوال سن سباستین، جایزه اصلی این بخش موسوم به "کوتشا" را به فیلم "گوشت سگ" به کارگردانی فرناندو گوزونی، محصول مشترک شیلی، فرانسه و آلمان اعطا کردند.

جایزه ویژه دیگر این بخش نیز به فیلم "نظافتچی" ساخته "آدریان صبا" از پرو رسید.

17 فیلم در بخش کارگردانان جدید این دوره جشنواره سن سباستین با یکدیگر رقابت می‌کردند.

ریاست هیات داوران این بخش را خانم کتایون شهابی تهیه کننده فیلم از ایران بر عهده داشت و دیمیتریوس ماتئو نویسنده و منتقد، رادو مونتین کارگردان، لودرس اونیدرا نویسنده و دیانا سانچز برنامه ساز، دیگر اعضای این هیات بین‌المللی را تشکیل می‌دادند.

کارگردانان جدید از نظر جشنواره سن سباستین کسانی هستند که اولین یا دومین فیلم بلند خود را ساخته و آن را در هیچ فستیوال دیگری ارایه نکرده باشند.

جایزه اصلی این بخش، "کوتشا" نام دارد که به ارزش 90 هزار یورو به کارگردان و توزیع کننده اسپانیایی فیلم اعطا می‌شود.

دیگر برنده ایرانی این دوره جشنواره سن سباستین، تورج اصلانی بود که جایزه بهترین فیلمبرداری را در بخش رسمی جشنواره برای فیلم "فصل کرگدن" به کارگردانی بهمن قبادی بدست آورد.

این فیلم به نام کشور ترکیه معرفی شده بود.

صدف طلایی - مهمترین جایزه جشنواره سن سباستین - نیز به فیلم فرانسوی "دانس لا مایسون" (در خانه) به کارگردانی فرانسوا اوزون شد و صدف نقره‌ای آن را فرناندو تروئبا اسپانیایی برای فیلم "هنرپیشه و مانکن" به دست آورد.

 

کد خبر 186438

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز