سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آسمان اکثر نقاط ایران ابری است و احتمال بارش باران و برف در اکثر استان‌ها تا پایان هفته دور از انتظار نیست.

سازمان‌ هواشناسی‌ وضع هوای‌ کشور را در ‌24‌ ساعت‌ آینده‌  از ساعت‌ ‌7‌ روز سه‌شنبه 14 فروردین پیش‌ بینی‌ کرد.

به‌ گزارش‌ این‌ سازمان‌ ‌ هوای‌ استانهای‌ آذربایجان‌ شرقی،‌‌ آذربایجان‌ غربی‌‌، اردبیل‌ و کردستان‌ ابری‌ همراه‌ با بارش‌ باران‌ در برخی‌ نقاط همراه‌ با بارش‌ برف‌ خواهد بود.

هوای‌ استانهای‌ اصفهان،‌‌ گلستان‌‌، گیلان‌ و مازندران‌ ابری‌ همراه‌ با بارش‌ باران‌ و مه‌ صبحگاهی‌ پیش‌ بینی‌ می‌شود‌.

هوای‌ استان‌ ایلام‌ ابری‌ همراه‌ با رعد و برق‌ و بارش‌ و در اواخر وقت‌ با کاهش‌ ابر و هوای‌ استانهای‌ بوشهر‌ خراسان‌ رضوی‌ نیمه‌ ابری‌ در برخی‌ ساعات‌ با بارش‌ باران‌ و برخی‌ نقاط همراه‌ با رگبار و رعد و برق‌ خواهد بود‌.

بنابراین‌ گزارش‌ هوای‌ استان‌ تهران‌‌ ابری‌ همراه‌ با بارش‌ باران‌ در ارتفاعات‌ با بارش‌ برف‌ پیش‌ بینی‌ می‌شود‌.

همچنین‌ هوای‌ استانهای‌ چهارمحال‌ و بختیاری‌‌ فارس‌‌ کهگیلویه‌ و بویراحمد‌ لرستان‌ و یزد ابری‌ همراه‌ با رگبار و رعد و برق‌ در اواخر وقت‌ همراه‌ با کاهش‌ ابر خواهد بود‌.

هوای‌ استان‌ خراسان‌ جنوبی‌ ابری‌ همراه‌ با بارش‌ باران‌ در برخی‌ نقاط با رگبار و رعد و برق‌ پیش‌بینی‌ می‌شود‌.

هوای‌ استانهای‌ خراسان‌ شمالی‌ و سمنان‌ نیز ابری‌ همراه‌ با بارش‌ باران‌ و هوای‌ استانهای‌ قزوین‌‌ قم‌ و کرمانشاه‌ ابری‌ همراه‌ با بارش‌ باران‌ در اواخر وقت‌ با کاهش‌ ابر خواهد بود‌.

هوای‌ استانهای‌ خوزستان‌‌ کرمان‌‌ مرکزی‌ و همدان‌ نیمه‌ ابری‌ همراه‌ با بارش‌ باران‌ در اواخر وقت‌ با کاهش‌ ابر پیش‌ بینی‌ می‌شود‌.

هوای‌ استان‌ زنجان‌ نیمه‌ ابری‌ تا ابری‌ همراه‌ با بارش‌ باران‌ و برف‌ خواهد بود‌.

هوای‌ استانهای‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ و هرمزگان‌ نیز نیمه‌ ابری‌ تا ابری‌ همراه‌ با رگبار و رعد و برق‌ پیش‌ بینی‌ می‌شود‌.

این‌ گزارش‌ می‌ افزاید: بیشینه دمای‌ هوای‌ تهران‌ به‌ ‌14‌ درجه‌ و کمینه آن‌ به‌ ‌6‌ درجه‌ سانتیگراد بالای‌ صفر می‌رسد‌.

بنابراین‌ گزارش‌‌ بررسی‌ نقشه‌ های‌ پیش‌ یابی‌ گذر متناوب‌ سامانه‌‌های‌ بارش‌ زایی‌ را در نیمه‌ غربی‌‌ سواحل‌ جنوبی‌ دریای‌ خزر و مرکزی‌ و به‌ تدریج‌ نیمه‌ شرقی‌ کشور نشان‌ می‌دهد که‌ این‌ سامانه‌ اواخر وقت‌ پنجشنبه‌ از مرزهای‌ شرقی‌ کشور خارج‌ خواهد شد‌.

به‌ این‌ ترتیب‌ فعالیت‌ جوی‌ برای‌ این‌ نواحی‌ به‌ صورت‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد و در مناطق‌ سردسیر به‌ صورت‌ بارش‌ برف‌ پیش‌ بینی‌ می‌شود‌.

این‌ گزارش‌ می‌‌افزاید:‌ از جمعه‌ تا دوشنبه‌ با نفوذ جریان‌های‌ سرد شمالی‌ به‌ نیمه‌ شمالی‌ کشور‌ افت‌ نسبی‌ دما برای‌ بیشتر نقاط کشور دور از انتظار نیست‌‌.

کد خبر 18669

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز