تعدادی از فعالان بازار تهران با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت به‌خصوص در بخش ارز، خواستار تشکیل کمیته مشترک معتمدین بازار و دولت برای بررسی دقیق‌تر پشت پرده اخلال در فعالیت بخشی از بازار تهران شدند.

بازار تهران

به گزارش مهر، اتحادیه‌های تولیدی، توزیعی و امور صنفی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات صورت گرفته از سوی دشمن در بستن بازار، از قاطبه اصناف خواست تا شرایط کنونی را با دوراندیشی و تعامل درک کرده و با اتحاد و همدلی با مسئولان راهکارهای خدمت هر چه بیشتر به ملت عزیز و بزرگ ایران را جست‌وجو نمایند. در این بیانیه آمده است:

ان‌شاءالله مشکلات با نشست‌ها و همدلی‌های مسئولان و تشکل‌های صنفی به درستی شناسایی و راهکارهای آن تبیین و عملیاتی شود تا بستر مناسب و امن فعالیت‌های اصناف فراهم آید. شورای اصناف کشور و همچنین جامعه اسلامی اصناف و بازار نیز جداگانه با صدور بیانیه‌، ضمن محکوم کردن اقدامات مشکوک روز چهارشنبه در بازار تهران، بر وفاداری خود به انقلاب و نظام اسلامی تأکید کرده و خواستار رفع هرچه سریع‌تر مشکلات اقتصادی اخیر از سوی دولت شدند.

در این رابطه علی فاضلی، رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی تهران معتقد است باید گروهی متشکل از دولت و نمایندگان معتمد جامعه صنفی کشور برای بررسی دقیق‌تر این موضوع تشکیل شود.کسایی‌فر، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف نیز معتقد است اشکال کار اینجاست که پس از این، همه مسائل به‌دست فراموشی سپرده می‌شود و دولت بازهم فراموش می‌کند که جایگاه اصناف چه بوده است؛ با این حال بسیاری از واحدها فعالیت عادی و طبیعی خود را انجام می‌دهند.

احمد وفادار، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در این رابطه می‌گوید: صنف طلا و جواهر هیچ‌گونه رغبتی برای بستن بازار نداشته است؛ چرا که در این شرایط اگرچه کسب و کار خیلی مناسبی ندارند اما ضرر هم نمی‌کنند. ابوالحسنی، نایب‌رئیس اتحادیه لیتوگراف، یکی از مشکلات فعلی نوسانات اقتصادی را فقدان مدیریت مناسب دانست و گفت: کشور به لحاظ امکانات و سرمایه‌های انسانی چیزی کم ندارد و مشکل اصلی در نبود مدیریت است.

کد خبر 186850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز