همشهری آنلاین: سومین دوره جشنواره فیلم اربیل تحت عنوان «عدم خشونت» در روز ۵ آذرماه امسال در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش ایلنا سومین دوره جشنواره فیلم اربیل تحت عنوان «عدم خشونت» از طرف اداره کل سینمای شهر اربیل وابسته به وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حکومت اقلیم کردستان و با نمایش فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی، در روز ۵ آذرماه امسال (۲۵ نوامبر ۲۰۱۲) در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود و به مدت چند روز ادامه خواهد داشت.

فراخوان سومین دوره جشنواره فیلم اربیل از طرف برگزارکنندگان این جشنواره اعلام شده و از تمامی فیلمسازان و علاقمندان در سراسر دنیا درخواست شده است تا آثار خود را با زیرنویس انگلیسی، برای انتخاب احتمالی، به این جشنواره ارسال کنند.

فیلمسازان ایرانی در صورت تمایل و شرکت آثار خود در جشنواره فیلم «عدم خشونت» می‌توانند به وبسایت جشنواره به آدرس www. kurdfilms. com مراجعه کنند و فرم شرکت در جشنواره را دانلود کرده و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

آثاری در این جشنواره پذیرفته می‌شوند که موضوع آن‌ها در مورد مسائل مربوط به زنان و همچنین مشکلاتی است که با آن‌ها درگیر هستند.

این فیلم‌ها باید محصول سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ باشند و مدت آن‌ها نیز از ۲۵ دقیقه بیشتر نباشد.

سال گذشته، کارگردان جوان سینمای ایران «امید راستبین» با فیلم کوتاه «دیسکانکت» در دومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» اربیل شرکت کرد و توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کند.

 

کد خبر 186937

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز