بررسی معاملات رینگ کشاورزی بورس کالا از ابتدای مهرماه جاری نشان می‌دهد که ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن برنج وارداتی از کشور تایلند در این بازار خرید و فروش شده است تا شرکت توسعه تجارت بین‌الملل زرین پرشیا امیدوار به عرضه این محصول خارجی در بورس باقی بماند.

به گزارش همشهری، طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس، یکی از محصولاتی که این روزها بیش از سایر کالاهای کشاورزی روی تابلوی معاملات بورس می‌رود، برنج تایلندی است. این محصول در ماه‌های قبل به‌دلیل عرضه همزمان برنج تولید داخل با استقبال خریداران روبه‌رو نمی‌شد. مشتریان بورس کالا ترجیح می‌دادند محصول ایرانی را با قیمت و کیفیت بالاتر خریداری کنند، اما از ابتدای مهرماه به‌دلیل عرضه نشدن برنج‌های تولید داخل، خریداران برای خرید برنج تایلندی به تالار معاملات آمدند و در این مدت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن از این محصول را مورد معامله قرار دادند.

براساس آمار معاملات ۱۵ روز نخست مهر ماه، نزدیک به ۳۵ هزار تن برنج تایلندی به قیمت ۶۵۰ تومان در هر کیلوگرم روی میز فروش بورس رفت که ۱۱‌هزار و ۹۰۰ تن تقاضا نیز برای خرید این محصول در تالار تشکیل شد. به گفته کارگزاران، با توجه به اینکه برنج تایلندی در ماه‌های قبل خریداری در بورس نداشت، این روزها عرضه‌کننده این محصول با استقبال خریداران بورس کالا هر‌هفته برنج خود را روی تابلو می‌برد.

کد خبر 187100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز