چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس پژوهشی جدید، مصرف روزانه مکمل‌های ویتامینی می‌تواند با افزایش کارآمدی سلول‌های مغزی، تاثیرات سودمندی را بر حافظه بر جای گذاشته و از سرعت زوال مغز می‌کاهد

مولتی ویتامین برای تقویت حافظه مفید است

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه نورث آمبریا انگلستان طی پژوهشی دریافتند که مصرف چهار هفته‌ای از مکمل‌های ویتامینی باعث بروز تغییرات مثبت قابل اندازه‌گیری در فعالیت‌های الکتریکی مغز می‌شود و این امر، طی پاسخگویی به آزمون‌های ارزیابی حافظه مشهود بوده است.

بر اساس این گزارش، بدن انسان برای عملکرد مناسب و حفظ سلامت به 13 ویتامین نیاز دارد که هر یک از این ویتامین‌ها نیز نقشی جدا در بدن ایفا می‌کنند.

برای مثال ویتامین C سلامت سلول را حفظ می‌کند، ویتامین D کلسیم بدن را تنظیم می‌کند، ویتامین E ساختار سلول را حفظ می‌کند و انواع ویتامین B نیز حوزه وسیعی از عملکردهای بدنی را پوشش می‌دهد.

دکتر "دیوید کندی"، محقق تغذیه در رابطه با نتایج این تحقیق می‌گوید که شواهد به دست آمده محدود است اما پژوهش‌هایی نظیر این تحقیق بر بعضی اثرات مفید احتمالی اشاره دارد و باید در نظر داشت عملکرد بهینه فعالیت‌های مغزی مستلزم وجود میزان کافی از تمام ویتامین‌ها است.

کد خبر 187379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز