همشهری آنلاین- ندا شریف: ساخت وسایل سیمانی مورد نیاز در باغ آسان است. این وسایل به سختی صخره، ارزان و زیباتر از آن است که فکرش را بکنید.

از تکنیک‌ها و نمونه‌های زیر برای شکل دادن به سیمان و زیبایی باغ خود بهره ببرید.

1- گوی‌های سیمانی

گوی‌های سیمانی، زیبایی ماندگاری به هر باغ می‌دهند. از قالب‌های نیم کره در سه سایز 25، 30 و 40 سانتی‌متری استفاده کنید. دو نیمه را با ملاط به هم وصل کنید و به شکل کره درآورید. با رنگ اکریلیک، آهسته روی آن ها ضربه بزنید تا ظاهر خزه مانندی پیدا کنند و طبیعی تر به نظر برسند.


2- لبه


با ساخت لبه های سیمان، از گیاهان مورد علاقه خود حفاظت و از فرسایش خاک و رشد علف های هرز جلوگیری کنید. این حفاظ در هر آب و هوایی مقاوم است. با یک قالب طرح‌دار و یک کیسه مقاوم شروع کنید. مقاومت بتن را با اضافه کردن الیاف افزایش دهید. قالب‌های خود را با رنگ‌های بتنی سفارشی‌تر کنید.


3- جای پا

ساخت سنگفرش به شکل برگ به عنوان جای پا، راه دیگری برای شکل دادن به یک باغ است که با مقداری شن، سیمان، یک برگ ریواس و با هزینه‌ای اندک امکان‌پذیر است.


4- گلدان

گلدان‌های سبک و طرح‌دار پلاستیکی به عنوان قالب، برای ساخت انواع گلدان‌های سیمانی مناسبند.

طرز ساخت:

از گلدان‌های پلاستیکی در دو سایز مختلف به عنوان قالب و شکل دادن به گلدان استفاده کنید. قبل از سفت شدن سیمان، با چوب پنبه یک سوراخ برای زهکشی ته گلدان در نظر بگیرید.


5- آبشخور پرندگان

ساخت سنگاب یا حوضچه ساده برای کشاندن پرندگان در کنار باغ را فراموش نکنید. این کار را با درست کردن یک قالب سیمانی به اندازه 7.5 و پهنای 40 سانتی‌متر و قرار دادن آن روی زمین انجام دهید. شیشه‌های خرد شده بازیافتی را تا زمانی که سیمان هنوز خیس است برای ایجاد درخشش، داخل سیمان کار بگذارید.


http://www.bhg.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز