همشهری آنلاین: معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مناظره با معاون انتخاباتی «میت رامنی» تأکید کرد: مقامات واشنگتن و تل‌آویو معتقدند ایران فاصله زیادی از دستیابی به بمب هسته‌ای دارد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «سی ان ان»، جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مناظره روز گذشته خود با «پائول رایان» معاون انتخاباتی میت رامنی کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پاسخ به انتقادات رایان درباره عملکرد دولت باراک اوباما در رابطه با موضوع برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد: در حال حاضر مقامات اسرائیل و آمریکا معتقدند که ایران با دستیابی به بمب هسته‌ای فاصله زیادی دارد و در مسیر دستیابی به بمب هسته‌ای نیست.

رایان در این مناظره دولت اوباما را متهم کرد که کار چندانی برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران به عمل نیاورده و مدعی شد ایران به اندازه تولید 5 بمب اتمی اورانیوم غنی کرده است.

معاون رامنی علاوه بر این مدعی شده است: ایرانی‌ها رقابتی را به سمت دستیابی به تسلیحات هسته‌ای آغاز کرده‌اند و 4 سال به قابلیت تسلیحات هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند.

بنابراین گزارش، این ادعا چندان صحیح نیست. هرچند گفته‌های رایان مبتنی بر گزارش بهار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که هر ماه از سایت‌های هسته‌ای ایران بازرسی به عمل می‌آورد اما همین گزارش ابراز می‌دارد که اورانیوم مزبور در سطح پایین غنی شده و اگر قرار باشد برای تولید سلاح استفاده شود، باید تا 90 درصد غنی سازی شود. چنین پروسه‌ای بسیار پیچیده است و ایران آن را آغاز نکرده و اگر هم آغاز کند، بازرسان آژانس متوجه آن خواهند شد.

 

کد خبر 187578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز