سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس«ایران من» از 24 مهر در نگارخانه «جهان» مجموعه هنرپژوهی نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، در آیین گشایش نمایشگاه عکس بهمن کاظمی با عنوان «ایران من» جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان کشور از جمله حجت الاسلام اباذر عبادی دبیر فرهنگستان هنر، مسعود ناصری رییس موسسه فرهنگی هنری صبا، استاد محمود جوادی‌پور، رضا بانگیز، بهزاد شیشه‌گران، کیومرث قورچیان، فرشته غازی‌راد، محمد ضیایی، سیف الله صمدیان، سعید صادقی، حاتم عسگری‌فراهانی و بهمن آزموده حضور داشتند.

عکس های این نمایشگاه بخشی از مجموعه پژوهش های قوم شناسی و موسیقی شناسی اقوام ساکن در ایران است که کاظمی برای آن‌ها نزدیک به دوازده سال پژوهش‌های میدانی انجام داده است.

تصاویر این نمایشگاه که 54 عکس را در بر می‌گیرد از میان 40 هزار قطعه عکس انتخاب شده‌، عکس‌هایی که در بازه زمانی 1380 تا 1387 توسط بهمن کاظمی از زندگی موسیقایی اقوام ایرانی به ثبت رسیده‌اند.

بهمن کاظمی، پژوهشگر و آهنگساز درباره این نمایشگاه اظهار داشت: «ما همه بر سر یک سفره بزرگ با اسم ایران قرار داریم که از دوران باستان تاکنون قومیت‌های مختلفی بر سر این سفره بوده و هستند که در بین این اقوام همواره موسیقی جاری و ساری بوده است».

او افزود: «این نمایشگاه با گشایش گالری جهان در مرکز هنرپژوهی مرکز نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر همزمان شده است.

این مرکز در حال حاضر مطالعه بر روی لباس اقوام ایران را در دستور کار خود دارد البته در این خصوص بر روی پوشاک اقوام کرد مطالعاتی داشته ام که برخی عکس‌ها با این موضوع انتخاب شده‌اند».

نمایشگاه «ایران من» تا 5 آبان ماه در نگارخانه «جهان» در مرکز هنرپژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به پارک ساعی، جنب شهر کتاب، پلاک 2169 برپا است و از ساعت 10 تا 17 میزبان عموم علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران است.

 

 

کد خبر 188072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز