یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آرش حبیبی لشکری دانشجوی ایرانی مقطع دکتری از دانشگاه تکنولوژی مالزی موفق شد در گروه "بهترین‌ها درامنیت کامپیوتر" جایزه خود را از وزیر علوم این کشور دریافت کند.

به گزارش همشهری آنلاین، در مسابقه ملی APICTA2012 مالزی که در سالن همایش‌های Sime Darby کوالالامپور برگزار شد، طرح آرش حبیبی لشکری دانشجوی ایرانی مقطع دکتری از دانشگاه تکنولوژی مالزی به عنوان بهترین طرح انتخاب شد.

آرش حبیبی لشکری، محقق ایرانی برجسته در مالزی

این مسابقات مرحله نخست و بخش ملی مسابقه بین‌المللی APICTA یا مسابقات نوآوری در فناوری اطلاعات مربوط به بخش آسیا و اقیانوسیه است. این مسابقات هر ساله در 19 کشور برگزار می‌شود و برندگان نهایی هر کشور برای بخش بین‌المللی این مسابقه راهی مرحله بعد خواهند شد که مسابقات بین‌المللی امسال از اول تا پنجم نوامبر مطابق با 11 تا 16 آبان ماه در کشور برونئی دارالسلام برگزار خواهد شد.

ایده این دانشجوی ایرانی "رمز ورود یکبار مصرف" بود که کاربران هر بار رمز ورودی متفاوت با رمزهای ورودی قبلی خود را وارد سیستم خواهند کرد و این فنآوری امکان دفاع در برابر 6 نوع حمله عمومی و معروف رمزهای ورودی را پشتیبانی خواهد کرد.

گروه داوران در این بخش که از مهندسین شرکت مایکروسافت و نیز متخصصین سازمان امنیت سایبری مالزی بودند این فناوری را برای سیستم‌های بانکی آنلاین و تمامی محصولات تولید شده بر پایه فناوری موبایل مفید و قابل استفاده دانسته‌اند.

بر طبق گزارش مهر، این دانشجوی سختکوش ایرانی در طی تنها چهار سال دوره فوق لیسانس و دکتری از سال 2008 تاکنون چاپ و انتشار بیش از 50 مقاله در کنفرانس ها و مجلات بین المللی، چاپ 4 کتاب به زیان انگلیسی در کشورهای مالزی و آلمان ، دریافت چندین مدال و جایزه ملی و بین المللی و همچنین چاپ 4 کتاب به زبان فارسی در ایران است.

وی طی چهار سال گذشته در بیش از 50 کنفرانس بین المللی بعنوان داور و عضو کمیته فنی انتخاب شده و در بیش از 25 نشریه علمی بین المللی در دنیا بعنوان داور و ویراستار مشغول به فعالیت است.

کد خبر 188537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز