همشهری آنلاین: جدیدترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی از پیشتازی 7 درصدی رامنی در برابر اوباما خبر می‌دهند که نظرسنجی‌های نشان دهنده برابری میزان حمایت مردم آمریکا از نامزدی اوباما و رامنی در انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نتایج جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته توسط مؤسسه نظرسنجی «گالوپ» که روز گذشته (یکشنبه) منتشر شده است، از پیشتازی 7 درصدی رامنی در برابر اوباما خبر می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی، نامزد حزب جمهوری‌خواه و رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا توانسته است با کسب 52 درصد آراء از اوباما پیشی بگیرد. اوباما در این نظرسنجی 45 درصد از آراء را از آن خود کرد.

درحالیکه روز گذشته نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط شبکه «ان بی سی» و روزنامه «وال استریت ژورنال» از برابری رامنی و اوباما در کسب 47 درصدی آراء رأی دهندگان احتمالی در آمریکا خبر داد، اما گالوپ به تنهایی به این نتیجه رسیده است که اگر قرار باشد امروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود، این رامنی نامزد حزب جمهوریخواه است که با اختلافی کافی پیروز خواهد شد.

خبرگزاری «رویترز» نوشته است که مؤسسه گالوپ با توجه به سابقه‌ای که از پیش‌بینی‌های اخیر خود درباره تقریباً تمام 19 رقابت ریاست جمهوری از سال 1936 تا کنون دارد، یکی از معتبرترین نام‌های موسسات نظرسنجی را داراست.

نتایج پیشتازی 7 درصدی رامنی در مقایسه با اوباما بر اساس نظرسنجی گالوپ در حالی منتشر می‌شود که سردبیر ارشد این موسسه نظرسنجی روز گذشته ضمن اشاره به اینکه روش رأی‌گیری این شرکت بی نهایت یکپارچه و کامل است، اینطور گفت که: ما درباره روش رأی‌گیری خود بسیار علنی و آشکار رفتار می‌کنیم. هیچگاه وابستگی‌های حزبی در نتایج نظرسنجی‌های گالوپ نفوذ نداشته‌اند.

کد خبر 188661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز