چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگردان فیلم همبازی به دلیل بی‌توجهی ادامه‌دار به شیوه اکران فیلم‌های کودک و نوجوان خواستار توقف اکران فیلمش شد.

فیلم همبازی

عصر سه شنبه 2 آبان 91، نمایش و نشست مطبوعاتی فیلم همبازی  تقریبا در آخر دومین هفته اکران این فیلم در سالن اجتماعات بنیاد فارابی برگزار شد.

این که چرا تبلیغ چندانی از این فیلم در سطح شهر دیده نمی‌شود و حتی خانواده‌هایی که به طور جدی پیگیر اکران فیلمی مناسب برای فرزندشان هستند از حضور این فیلم بر پرده سینما بی‌خبرند، ذهنم را در این مدت مشغول کرده بود، اما گلایه‌های کارگردان و نشست دیروز که به‌جای زمانی پیش از اکران عمومی فیلم، بعد از اکران برگزار شد هم فکرم را برای نبود تبلیغ مناسب تایید کرد و هم  پاسخی شد برای...

همبازی هفتمین فیلم بلند غلامرضا رمضانی، کارگردان و فیلم‌نامه نویس فعال کودک و نوجوان است که 3 سال پیش ساخته شده و عنوان دومین فیلم اکران شده او را نیز بعد از اکران‌نشدن تعداد زیادی از فیلم‌های این کارگردان و اصولا بیشتر فیلم‌های کودک و نوجوان، به خود اختصاص داده است.

همبازی داستان کودکی است که احساس تنهایی می‌کند و می‌خواهد یک همبازی داشته باشد و پدر و مادرش به طرحی متفاوت فکر و آن را اجرا می‌کنند.

اولین فیلم این کارگردان که اکران شده و اتفاقا اولین فیلم 35 رمضانی بوده، عبور از تله است. فیلم مضمونی پلیسی دارد و آن هم برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده بود.

عبور از تله آبان 72 اکران شد و بعد از آن فیلم‌های کودک و نوجوان رمضانی و بیشتر کارگردان‌ها در صف اکران به انتظار نشستند و....

در جلسه نمایش فیلم برای دست‌اندرکاران رسانه‌‌ها، نخست کارگردان فیلم  غلامرضا رمضانی برای خوشامد گویی پشت میکروفون رفت . غلامرضا رمضانی گفت:

"پس از مدت‌ها دوندگی برای این‌که فیلم همبازی  را در گروه سینمایی اکران کنیم با چنین وضعیتی در اکران مواجه شدم . وضعیتی که بیشتر بر حرف آنهایی که در این مدت مانع از اکران فیلم در گروه سینمایی می شدند ؛ صحه می گذارد. با توجه به این‌که فیلم همبازی به گفته کارشناسان دارای ریتم مناسب، هنرپیشه‌های ستاره و قابل قبول و داستانی شیرین است؛ نتوانسته در نمایش عمومی نمره قابل قبولی داشته باشد و می شود گفت فروش این فیلم به‌شدت ضعیف است. من خواهش می‌کنم پخش کننده محترم از ادامه اکران فیلم جلوگیری کند. چرا که اکران فیلم شرایط خاص خود را دارد. تبلیغات مناسب خود را می‌خواهد که این فیلم از آن محروم است. پس از 2 هفته اکران، هنوز خیلی ها از اکران این فیلم  بی‌خبرند . هیچ بیلبوردی که مخاطب را از اکران همبازی با خبر و آنها را به دیدن فیلم تشویق کند، در سطح شهر دیده نمی‌شود . تیزرهای تلویزیونی بسیار ناچیز است. تبلیغات در نشریه‌ها اندک و بی‌اثر است.  قرار بود هم‌زمان با اکران، جریان سینما مدرسه فعالانه کمک حالمان باشد که تا امروز هیچ دانش آموزی از سوی این گروه که بابت فعالیت‌شان بودجه از دولت دریافت کرده‌اند ، برای دیدن فیلم نرفته است.

مسئولان عزیز و پخش کننده محترم برای این‌که بیش از این با آبروی ما بازی نشود خواهش می‌کنم فیلم را از اکران بردارید. این شیوه اکران فیلم‌های کودک به سینمای کودک  و نوجوان بیشتر لطمه می‌زند. "

رمضانی افزود : "حتی اطلاع رسانی در مورد فروش روزانه فیلم هم غلط است. هر روز به‌جای این‌که آمار فروش بالا برود پائین آورده می‌شود. انتظارم از پخش‌کننده و مسئولان مربوطه بیش از این‌ها بود. از مردم و مخاطبان هم تا حدی گله دارم که ما را در اکران تنها گذاشته‌اند. اگر مردم از این‌گونه فیلم ها حمایت نکنند حق را باید به آنهایی بدهیم که برای اکران  هر گونه فیلمی برای مردم تصمیم بگیرند.

در ادامه حسن نجاریان، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی صحبت کرد.

او اظهار داشت به رمضانی بابت دلخوری‌اش حق می‌دهد . ولی اگر آنها در اکران فیلم همبازی بیش از این وارد می‌شدند به‌دلیل این‌که یک نهاد دولتی هستند متهم می‌شدند که دولت برای نمایش فیلم‌ها و اکران تصمیم گیری می‌کند.

 نجاریان افزود با توجه به فیلم‌های ارزشی و قابل قبولی که رمضانی ساخته، امیدواری خود را برای تولیدهای دیگر و بهتر این فیلم‌ساز ابراز کرد.

سپس نمایش فیلم همبازی  آغاز شد...

کد خبر 188917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز