دفاتر خدمات مسافرتی قیمت تورهای گردشگری خود را به مقصد شهر مشهد و جزیره کیش در تعطیلات عید غدیر و عید قربان 100 تا 200 هزار تومان افزایش دادند. افزایش قیمت تورها در حالی صورت می‌گیرد که معاونت گردشگری کشور گفته است افزایش نرخ تورها خلاف مقررات است.

دفتر خدمات مسافرتی

خبرگزاری مهر که خبر گران‌شدن قیمت تورهای گردشگری را اعلام کرده است از گران شدن نرخ تورهای گردشگری در تعطیلات پایان هر هفته نیز خبر داد.

براساس این گزارش در تعطیلات آخر هفته دفاتر خدمات مسافرتی ایران، رسمی را برای خود برگزیده‌اند که براساس آن تورهای گردشگری به مقصد جزیره کیش، در ایام آخر هفته 25هزار تومان نسبت به روزهای دیگر هفته افزایش قیمت دارد. از سوی دیگر در ایام تعطیلات مذهبی و اعیادی مانند نیمه شعبان، عید غدیر، عید قربان و... قیمت پکیج تورهای گردشگری این جزیره حتی درصورت تطبیق یکی از این روزها با جمعه، باز هم طبق نرخ افزایش می‌یابد ولی این‌بار افزایش نرخ تا 200هزار تومان هم رسیده است. به گزارش مهر، قیمت تور کیش ویژه روزهای شنبه تا چهارشنبه برای هتل‌های سه ستاره در آبان‌ماه حدود 300هزار تومان و هتل‌های چهار ستاره حداقل 330هزار تومان است.

هر چند که نوع و میزان خدمات در این قیمت‌ها تأثیر بسزایی دارد اما می‌توان گفت رده نرخ تورهای گردشگری برای هتل‌های سه ستاره و چهار ستاره با خدمات متوسط و با همین قیمت در ایام عید غدیر خم و قربان (که اتفاقا عید قربان با روز جمعه تطابق داشت)، با 150هزار تومان اضافه یعنی حدود 400 تا 450 هزار تومان فروخته می‌شود.

تورهای شهر مشهد مقدس نیز پس از تور کیش عنوان گران‌ترین قیمت تور را از سوی دفاتر خدمات مسافرتی به‌خود اختصاص داده‌اند. به‌گونه‌ای که این تورها در ایام تعطیلات سوگواری و اعیاد، تا 100هزار تومان افزایش نرخ دارند.

مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزایش نرخ توسط آژانس‌های مسافرتی را خلاف قانون دانسته و به خبرگزاری مهر گفت: درصورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

به گفته مرتضی شریفی، در سال 90 و 91 نیز به همین دلیل با 41دفتر خدمات مسافرتی که تخلفاتی از جمله، رعایت‌نکردن قوانین، افزایش نرخ، شکایت مسافران و نارضایتی درباره عدم‌انطباق خدمات‌دهی با موارد مندرج در قراردادها داشتند برخورد شده تا جایی که به تعطیلی این دفاتر منجر شده است.

وی افزود: قیمت هتل، خدمات و بلیت مشخص است و آژانس‌ها حق دارند تنها 15درصد سود روی هر تور گردشگری بگیرند. بنابراین اگر مشخص شود که این سود بیشتر از 15درصد است مسافر حق دارد شکایت خود را از آژانس ارائه‌دهنده تور به معاونت گردشگری ببرد.

براساس آنچه در این گزارش آمده است، افزایش نرخ تورهای کیش و مشهد در ایام تعطیلات به یک رسم معمول میان برخی آژانس‌ها تبدیل شده، به این معنا که تاکنون برخورد جدی با این موضوع از سوی معاونت گردشگری صورت نگرفته است.

 

کد خبر 189135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز