همشهری آنلاین: پلیس آفریقای جنوبی برای متفرق شماری از معدنچیان اعتصابی که در جریان راهپیمایی گسترده روز شنبه کارگران دست به خشونت زده بودند، از گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.

راهپیمایی کارگران آفریقای جنوبی به خشونت کشیده شد

 

به گزارش شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی، این معدنچیان که ازجمله اعتصاب کنندگان شرکت معدنی انگلوآمریکن بودند تلاش داشتند مسیر ورودی کارگران به استادیوم المپیک شهر روستنبرگ محل تجمع تظاهرکنندگان، مسدود سازند.

براساس این گزارش، این معدنچیان همچنین اقدام به آتش زدن پرچم کنگره اتحادیه های کارگری آفریقای جنوبی (کوساتو) و درگیری با اعضای این اتحادیه کرده بودند.

شهر معدنی روستنبرگ واقع در استان شمال غرب و در 120 کیلومتری ژوهانسبورگ، روز شنبه شاهد یک راهپیمایی بزرگ در اعتراض به اخراج کارگران اعتصابی است.

کنگره اتحادیه های کارگری آفریقای جنوبی (کوساتو) ضمن اعلام برگزاری این راهپیمایی ، خواستار آن شده است که کارگران اعتصابی که در هفته های اخیر از سوی شرکت های بزرگ معدنی اخراج شده اند مجددا بسرکار بازگردند.

دبیرکل کوساتو ، دبیرکل حزب کمونیست و دبیرکل حزب حاکم کنگره ملی آفریقا قرار است در استادیوم المپیک شهر روستنبرگ برای راهپیمایی کنندگان سخنرانی کنند.

آژانس خبری آفریقای جنوبی نیز با اشاره به حضور گسترده پلیس در مسیرهای تظاهرات روز شنبه در روستنبرگ، گفت: این نیروها سعی می کنند که با ایجاد دیواری حایل میان کارگران شرکت کننده دراین تظاهرات و معدنچیان اعتصابی معدن شرکت ˈانگلو آمریکن ˈ که تی شرت های سیاه رنگ پوشیده اند، درگیری صورت نگیرد.

این معدنچیان وابسته به کمیته ملی اعتصاب کنندگان شاخه روستنبرگ هستند.

این کمیته که مدعی نمایندگی معدنچیان اعتصابی در استان خاتنگ ؛ استان شمال غرب و استان لیمپوپو است ، گفته است که کارگران تا زمانی که با افزایش حقوق شان موافقت نشود، بسرکار بازنخواهند گشت.

گفته می شود که این کمیته شاخه ای از اتحادیه کارگران ملی معدنکاران و ساختمان آفریقای جنوبی است که رقیب اتحادیه ملی معدنکاران شمرده می شود.

در جریان درگیری میان این دو اتحادیه ، تعدادی از مسوولان محلی اتحادیه ملی معدنکاران تاکنون کشته شده اند.

برخلاف اتحادیه کارگران ملی معدنکاران و ساختمان ، اتحادیه ملی معدنکاران و کوساتو خواهان بازگشت آرامش به معادن آفریقای جنوبی همزمان با ادامه گفت وگوها به منظور افزایش حقوق کارگران هستند.

کوساتو که بزرگترین سندیکای کارگری آفریقای جنوبی شمرده می شود ، بدنبال نشست های دو هفته گذشته با ˈژاکوب زوماˈ رییس جمهوری این کشور، موافقت خود را با پایان اعتصابات غیرقانونی و خشن در معادن این کشور اعلام کرد.

کوساتو درحال حاضر از متحدین نزدیک حزب حاکم کنگره ملی آفریقا که رهبری برعهده زوما می باشد ، است.

کد خبر 189242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز