دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: طی حکمی از سوی وزیر کشور, محمد غفاری, معاون سیاسی امنیتی استانداری به عنوان سرپرست استانداری خراسان رضوی منصوب شد.

محمد غفاری سرپرست استانداری خراسان رضوی شد

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در حکم مصطفی محمد نجار آمده است:

جناب آقای محمد غفاری, معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی

به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به سرپرستی استانداری خراسان رضوی منصوب می نمایم.

توفیق شما را در انجام وظایف و امور محوله و تحقق سیاست ها و برنامه های دولت خدمت گزار از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

جزئیات جابه‌جایی صلاحی استاندار سابق خراسان رضوی

از سوی دیگر محمد غفاری سرپرست استاندار خراسان رضوی و معاون سیاسی امنیتی استاندار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس فارس در مشهد با اشاره به جابه‌جایی صلاحی استاندار این استان اظهار کرد: 20 دقیقه گذشته حکم سرپرستی استانداری این استان به بنده ابلاغ شد، بنده در اطلاع کامل این جابه‌جایی نیستم.

وی در عین حال افزود: تا جایی که بنده مطلعم پنجشنبه و جمعه گذشته که وزیر کشور در مشهد مقدس حضور داشت، محمود صلاحی استاندار از وی برای جابه‌جایی و کنار رفتن از این پست درخواست می‌کند.

سرپرست استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد:‌ بنابراین درخواست رفتن از سوی صلاحی بوده است.

وی تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر به بنده ابلاغ شده سرپرستی استانداری است، بنده سرباز کوچکی هستم و دولت و نظام هر تصمیمی بگیرند من تابع آن تصمیم خواهم بود.

غفاری در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: اینکه این جابه‌جایی در حال حاضر به صلاح است یا خیر را نمی‌دانم ولی تا زمان انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری وقت زیادی مانده و همچنین مدتی هم انتخاب رئیس جمهور و هیئت وزیران و استانداران به طول خواهد انجامید. بنابراین قطعا بنده تلاش می‌کنم که برنامه‌های استان را با قدرت گذشته و همچنین با اضافه کردن توان صلاحی در توان خودم به سرانجام برسانم.

تغییر استاندار خراسان رضوی غیرمنتظره بود

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر استاندار خراسان رضوی گفت: دلایل تغییر استاندار مشخص نبوده و این تغییر برای بنده غیر منتظره بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رجایی امروز در گفت‌وگو با فارس در مشهد، با اشاره به تغییر محمود صلاحی استاندار خراسان‌رضوی با غیرمنتظره خواندن این تغییر اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا حداقل بنده در جریان این تغییر نبوده و از دلایل آن مطلع نیستیم.

وی افزود: به هرحال تغییر مدیران اجرایی در این فرصت کم باقی مانده از دولت به صلاح نیست چراکه آشنایی با مشکلات و موضوعات و مسائل استان خراسان رضوی قطعا زمان می برد.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دلایل این تغییر مشخص نیست و باید دولت دلایل آن را روشن و بیان کند؛ به هر حال شاید این تغییر در ارتباط با بکارگیری در جای دیگر بوده است.

وی در هر حال با اشاره به عملکرد مثبت صلاحی استاندار سابق خراسان رضوی گفت: آقای صلاحی را بنده پس از انتخابات 88 شناخته و فردی ارزشی، مخلص، مثبت و دلسوز است و همواره ایده‌های بسیار خوبی ارائه می کند.

رجایی با اشاره به ویژگی‌های استاندار جدید خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر استانداری ولایی بودن آن است که باید با تمام توان و انرژی خود در راستای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های نظام و انقلاب گام بردارد.

وی افزود: البته یکی از ویژگی‌های مشهد مقدس و استان خراسان رضوی، وجود آستان قدس رضوی است که در این راستا باید استاندار جدید تعامل خوب، سازنده و قوی با آنها برقرار کند تا بدین صورت بتواند در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های استان بیش از پیش گام بردارد چراکه هرچه این تعامل بهتر و قوی‌تر باشد قطعا در اجرای برنامه‌ها نیز موفق تر خواهد بود.

دولت سریع‌تر استاندار جدید خراسان‌رضوی را معرفی کند

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط خاص استان خراسان‌رضوی، دولت باید در انتخاب استاندار جدید سرعت عمل داشته باشد.

سید هاشم بنی‌هاشمی روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به جابه‌جایی محمود صلاحی استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: تغییر معاونت‌های استانداری و سپس شخص استاندار اتفاق خاصی است.

وی افزود: کسی که مسئولیت و مدیریتی را برعهده می‌گیرد، باید نسبت به مسئولیت خود و حوزه وظایف مدیریت خود آشنایی داشته باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین در این راستا باید استاندار جدید نیز نسبت به مسائل و مشکلات خراسان‌رضوی به‌ویژه نسبت به پایتخت معنوی ایران آشنایی کامل داشته باشد تا تصمیمات وی بتواند سبب تبلور و پیشرفت روزافزون مشهد مقدس و استان خراسان‌رضوی شود.

وی تصریح کرد: مشهد مقدس و استان خراسان‌رضوی سرمایه‌های عظیمی را در تمام حوزه‌ها در اختیار داشته و این سرمایه‌ها در مسائل ملی و فراملی تاثیرگذاری بسزایی دارد، بنابراین وقتی این سرمایه‌ها در اختیار مدیریت جدید قرار می‌گیرد باید وی در راستای طرح‌ریزی برنامه‌هایی برای پیشرفت روزافزون استان گام بردارد.

بنی‌هاشمی یادآور شد: استاندار جدید خراسان‌رضوی در مدت مدیریت خود در استان باید عملکرد مناسب و مثبتی را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره ارائه کند چراکه مشهد مقدس دارای بیش از دو میلیون نفر جمعیت بوده و سالانه نیز پذیرای 25 میلیون زائر داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی در پایتخت معنوی ایران گفت: همچنین استاندار جدید باید نسبت به حل مشکلات موجود به ویژه نسبت به مسائلی چون حاشیه‌نشینی در مشهد مقدس اهتمام لازم را داشته باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید براین مطلب که باید استاندار جدید در حل مشکلات و مسائل دچار غفلت‌زدگی نشود، اظهار کرد: استاندار جدید باید در حل مشکلات و معضلات غفلت نکند؛ به ‌عنوان مثال در موضوع نوسانات ارزی شاهد غفلت دولت بودیم چرا که چنین بحرانی کاملا قابل پیش‌بینی بود.

وی با تاکید بر انتخاب هرچه سریع تر استاندار جدید خراسان‌رضوی گفت: باید هرچه سریع‌تر استاندار جدید معلوم شود چراکه وضعیت فعلی به هیچ عنوان مناسب نیست؛ همچنین با توجه به نزدیک‌بودن به فصل بودجه و مسائل خاص خراسان‌رضوی باید دولت هرچه سریع تر استاندار را تعیین کند البته عزم جدی در وزارت کشور نسبت به انتخاب استاندار جدید خراسان‌رضوی وجود دارد.

کد خبر 189524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز