همشهری‌آنلاین: سازمان آمار اتحادیه اروپا گزارش داد نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو به بالا‌ترین میزان خود در ۱۷ سال اخیر رسیده است. تعداد بیکاران ۵. ۱۸ میلیون نفر گزارش شده است.

employment

به گزارش یورونیوز به این ترتیب، نرخ ثابت بیکاری به رغم تدابیر ریاضتی و اصلاحات مالی در منطقه یورو به ۶. ۱۱ درصد رسیده است. اسپانیا با ۸. ۲۵ درصد بیکار بالا‌ترین میزان بیکاران منطقه اروپا را دارد.

یک بیکار اسپانیایی با اشاره به اینکه همسرش نیز بیکار است می‌گوید: «زمانی سعی کردیم تجارتی راه بیاندازیم اما شکست خوردیم و حالا هر دو بیکار هستیم. وضعیت غیر قابل تحملی است چرا که از بانک قرض گرفته بودیم حالا نمی‌توانیم قسط‌های ماهانه را پرداخت کنیم.»

همزمان با انتشار گزارش سازمان آمار اتحادیه اروپا، خبر‌ها حاکی از کاهش نرخ تورم منطقه یورو به ۵. ۲ درصد است.

یک کار‌شناس مسایل اقتصادی، مشکل اصلی برای مقابله با بحران مالی را عدم رشد اقتصادی کافی در این منطقه می‌داند و می‌افزاید: «حالا علاوه بر مشکل رشد، تدابیر ریاضتی و اصلاحات مالی نیز مزید بر علت شده و نظام اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده است. و طبیعتا وقتی رشد اقتصادی کم باشد، نرخ بیکاری افزایش می‌یابد.»

گفتنی است در این گزارش میانگین نرخ بیکاری جوانان در هفده کشور منطقه یورو ۳. ۲۳ درصد است. این رقم در اسپانیا با افزایشی چشمگیر به ۲. ۵۴ درصد رسیده است.

کد خبر 189863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز