گروه حوادث: سه‌قاچاقچی هنگام معامله پنج میلیاردی فرش عتیقه‌ای که متعلق به دوران صفویه بود دستگیر شدند.

حوادث

چندی قبل مأموران پلیس پایتخت در جریان گزارش محرمانه‌ای قرار گرفتند مبنی بر اینکه چند قاچاقچی با در اختیار داشتن عتیقه‌ای قصد معامله آن را دارند. مأموران بلافاصله بعد از دریافت این گزارش تحقیقات خود را آغاز کردند تا اینکه در اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که مردی به نام مهدی قصد فروش یک تخته فرش نفیس تاریخی را دارد که متعلق به دوران صفویه بوده و تصویر یکی از داستان‌های مربوط به یوسف پیامبر(ع) روی آن نقش بسته است.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این فرش تاریخی در حدود پنج میلیارد تومان ارزش دارد و مرد قاچاقچی قصد دارد آن را با همین قیمت به فروش برساند.با افشای این حقیقت،کارآگاهان تجسس‌های ویژه‌ای را آغاز کردند و برای دستگیری قاچاقچیان عتیقه وارد عمل شدند. در مرحله بعدی مشخص شد که محل معامله قاچاقچیان حوالی یکی از روستاها در محدوده خاورشهر است، به همین‌خاطر مأموران ضمن کنترل رفت‌وآمد قاچاقچیان، محل معامله را نیز تحت کنترل قرار دادند تا اینکه سرانجام وقتی سه قاچاقچی قصد معامله پنج میلیاردی فرش عتیقه را داشتند خود را در محاصره پلیس گرفتار دیدند و به دام مأموران افتادند.کارآگاهان همزمان با دستگیری سه قاچاقچی عتیقه به بازرسی از خودروی آنها پرداختند و در صندوق عقب، فرش تاریخی را که داخل یک کاور لباس جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ عبدالرضا مهابادی سر پرست سرکلانتری نهم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران با اعلام این خبرگفت: بعد از کشف این فرش میلیاردی، قاچاقچیان دستگیر شدند و برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند. تحقیقات از آنها درخصوص این پرونده و کشف جرائم احتمالی دیگر ادامه دارد تا زوایای پنهان ماجرا آشکار شود.

کد خبر 190131
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز