چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما،کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری اولین سخنرانی‌اش را پس از پیروزی انجام داد.

obama

رقیب اوباما، میت رامنی با تاخیر پذیرفت در جمع طرفدارانش حاضر بشود و سخنرانی پذیرش شکست و تبریک به رئیس‌جمهور منتخب را انجام بدهد.

more  رامنی شکست را پذیرفت

اوباما در جمع طرفدارانش در شهر شیکاگو واقع در ایالت ایلینویز حاضر شد. سپس همسر و دو دخترش سن را ترک کردند تا باراک اوباما اولین سخنرانی‌اش را بعد از پیروزی مجدد آغاز کند.

او در سخنرانی‌اش گفت:"امشب بیش از 200 سال بعد از این که یک مستعمره پیشین تصمیم گرفت کشوری مستقل باشد، تصمیم گرفته است به پیش برود. این کشور به خاطر شما پیش می‌رود .ما یک خانواده آمریکایی هستیم و در خوبی‌ها و بدی‌ها با هم هستیم."

او افزود:"من از همه آمریکایی‌ها که در این انتخابات شرکت کرده‌اند تشکر می‌کنم...چه به رامنی رای داده باشید چه اوباما، مهم این است که حرفتان را زدید...من با رامنی صحبت خواهم کرد تا ببینیم چه باید بکنیم و در چه زمینه‌هایی می‌توانیم با هم همکاری کنیم."

اوباما گفت:"شما مرا در کل مسیر بالا بردید ...من مصمم‌تر و با انگیزه‌تر به کاخ سفید بازگشتم..."

بعد از سخنرانی خانواده اوباما و سپس معاونش، جو بایدن کنار او آمدند تا پیروزی‌شان را همراه با دیگر اعضا ستاد انتخاباتی اوباما و طرفدارانشان جشن بگیرند.

کاندیداهای ریاست‌جمهوری در آمریکا به  حد نصاب دست کم 270 رای الکترال  نیاز دارند که باراک اوباما 303 رای الکترال در برابر203 رای الکترال رامنی به‌دست آورده است.

دموکرات‌ها در 26 ایالت از جمهوری‌خواه‌ها با 23 ایالت،جلوتر بودند.

کد خبر 190498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز