همشهری‌آنلاین: پیروزی اوباما در انتخابات، به کابوس وال استریت تبدیل شد و شاخص‌های سهام آمریکا را به سرازیری فرستاد.

obama wall street

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اعلام خبر پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شاخص سهام در بورس‌های آمریکا به شدت سقوط کرد. شاخص داو جونز دیروز بدترین روز خود را در یک سال گذشته سپری کرد. شاخص داو جونز روز گذشته برای نخستین بار در دو ماه گذشته به کمتر از سیزده هزار واحد رسید. داو جونز با افت دو ممیز سی و شش صدم درصدی معادل سیصد و دوازده ممیز نود و پنج صدم واحد همراه بود.

شاخص سهام نزدک هم همانند داو جونز سقوط کرد و با کاهش دو ممیز چهل و هشت صدم درصد معادل هفتاد و چهار ممیز شصت و چهار صدم واحد به دو هزار و نهصدو سی و هفت ممیز بیست و نه صدم واحد رسید. شاخص اس ان پی هم دو ممیز سی و هفت صدم واحد معادل سی و سه ممیز هشتاد و شش صدم واحد کاهش یافت و به یک هزار و سیصد و نود و چهار ممیز پنجاه و سه صدم واحد رسید.

این شاخص‌ها سبب جدی تر شدن نگرانی‌های مطرح درباره آمریکا شده است مبنی بر اینکه آمریکا بیش از پیش به لبه پرتگاه مالی نزدیک می‌شود.

پیروزی باراک اوباما در دور دوم، نگرانی سرمایه داران آمریکا را درباره مشکلات جدی افزایش داده است که کنگره آمریکا به علت تشدید اختلاف‌های جمهوری خواهان و دموکرات‌ها شاهد آن خواهد بود.

میت رامنی نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا، از حامیان قاطع وال استریت بود که وعده داده بود در صورت رئیس جمهور شدن مانع افزایش مالیات ثروتمندان خواهد شد. سرمایه گذاران آمریکایی نگران رویکردی هستند که اوباما در پرداختن به چالش‌های مالی این کشور در پیش خواهد گرفت.

این نگرانی جدی وجود دارد که آمریکا تا شروع سال جدید به لبه پرتگاه مالی برسد. فعالان مالی در وال استریت می‌گویند پیروزی اوباما روز بدی را برای وال استریت رقم زده است. آنها فکر می‌کنند که رامنی در مقایسه با اوباما می‌توانست گزینه بهتری برای اقتصاد آمریکا باشد. در حالی بورس نیویورک دیروز روز بدی را گذارند که این شهر همچنان با پیامدهای طوفان سندی مواجه است. هنوز شماری از مراکز اقتصادی و تجاری در نیویورک تعطیل است و جریان برق در برخی از مناطق طوفان زده برقرار نشده است.

کد خبر 190608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز