همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: خارج شدن یک قطار مسافربری که در مسیر زاهدان به تهران در حال حرکت بود چهار کشته و 26 زخمی برجای گذاشت.

محمود مظفر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این قطار مسافربری که از سیستان و بلوچستان عازم تهران بود در نزدیکی شهر یزد دچار حادثه خارج شدن از ریل شد که در نتیجه آن چند واگن این قطار از ریل خارج و منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از مسافران آن شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با کسب خبر از وقوع حادثه یاد شده بلافاصله ستاد بحران در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشکیل شد و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان یزد و استان‌های همجوار دستورات لازم ستادی برای اعزام نیروهای امدادگر و نجاتگر واکنش سریع هلال احمر به محل وقوع سانحه داده شد.

وی اضافه کرد: با قید فوریت‌های امدادرسانی در مدیریت سوانح 35 نیروی عملیاتی به همراه 15 دستگاه آمبولانس و خوردوی نجات به محل وقوع سانحه خارج شدن قطار مسافربری اعزام شدند.

مظفر اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه یادشده تاکنون نیروهای امدادی هلال احمر با استقرار در محل یاد شده به ارائه خدمات امدادی شامل اسکان و تغذیه اضطراری و حمایت‌های روانی مسافران و متاثرین از این حادثه مشغولند.

وی گفت: این قطار مسافربری راس ساعت 50 / 23دقیقه در محل ورودی ایستگاه نظرآباد یزد با خارج شدن لوکوموتیو و دو واگن مسافری دچار سانحه شد که متاسفانه سه نفر از پرسنل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و یک نفر از هموطنانمان کشته و 26نفر دیگر از سوی گروه‌های امداد رسان هلال احمر به بیمارستان‌های شهر یزد منتقل شدند.

وی افزود: این قطار مسافربری 324 مسافر داشت که بجز مجروحین مابقی مسافرین به تهران اعزام شدند.

مظفر ادامه داد: هم اکنون مسیر جایگزین برای تردد قطارها مسیر اردکان - جندق - بافق پیش بینی شده و با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تردد قطارها مطابق برنامه انجام می‌شود.

وی افزود: با اعزام کمیسیون عالی سوانح راه اهن به محل وقوع این سانحه علت وقوع در دست بررسی است.

کد خبر 190716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز