همشهری آنلاین: مدیر امور استان‌های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: استانها در برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضوری جدی و گسترده خواهند داشت و در عین حال برخی برنامه های جنبی در استانها به دلیل اقتصاد مقاومتی حذف شده است.

جشنواره سینمایی

به گزارش ایرنا، مهدی حقیقی افزود: برگزاری برنامه های جنبی و جایزه مخاطب برای فیلم منتخب در استان ها را به دلیل اقتصاد مقاومتی و کمبود بودجه نخواهیم داشت اما در هر استان مراسم افتتاحیه و اختتامیه و نمایشگاه عکس برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه جشنواره بین المللی فیلم فجر، مهمترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود و اقشار مختلف مردم در سرتاسر ایران حق بهره مندی از این مهم را دارند، امسال هم همچون سال های گذشته، همزمان با برگزاری جشنواره به دلیل استقبال مردم در سایر استان ها، قطعا جشنواره در استان هایی که متقاضی هستند، برگزار خواهد شد.

حقیقی یادآور شد: این نگاه،که تمرکز جشنواره ملی مثل فیلم فجر را محدود به تهران ببینیم، اشتباه است؛ وقتی تعریف ما از چنین رویداد مهم فرهنگی،ملی است، باید همه استان ها و همه شهرهای کشور که قابلیت پخش فیلم ها را در سینما دارند، درگیر کنیم.

مدیر بخش استانی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: از مدیران استانی می خواهیم تا برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مهم فرهنگی، یا تجهیز سالن های سینمای خود، مخصوصا تجهیز آن به سیستم پخش دیجیتال در برگزاری باشکوه جشنواره سی و یکم کمک کنند.

سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 190935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز