همشهری آنلاین- ندا شریف: لاک‌های غلط گیر که برای پوشاندن اشتباه‌ها به کار می‌روند، گاهی مشکل‌ساز می‌شوند و آن زمانیست که علاوه بر کاغذ روی سطوح دیگر مالیده ‌شوند.

چطور لکه لاک غلط‌ گیر را از سطوح مختلف پاک کنیم؟

در واقع بستگی به نوع غلط گیر و حلال بودن یا نبودن آن‌ها حتی ممکن است از روی دست هم آسان برطرف نشوند. اطلاعات زیر به سریع و آسان پاک شدن آن‌ها کمک می‌کند.

اقدامات احتیاطی


قبل از استفاده از این روش، برای پاک کردن لکه از روی پارچه و سطوح دارای منفذ، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی که در معرض دید نیست، امتحان کنید و از خراب نشدن پارچه مطمئن شوید.

بعضی سطوح مانند چوب‌های دارای لاک‌الکل و پلاستیک در اثر تماس با حلال‌هایی چون الکل سفید و لاک پاک‌کن آسیب می‌بینند. پس لازم است، قبل از آسیب بیش‌تر، قبلا روش فوق را امتحان کنید.

پاک کردن لاک غلط گیر از روی پارچه

پارچه‌های لک شده با غلط گیر با روش سه مرحله‌ای زیر پاک می‌شوند.

- ابتدا تا جای ممکن لاک را از روی پارچه بتراشید.

- سپس مقدار کمی الکل سفید را با یک مسواک نرم رو و پشت پارچه بمالید. این کار به بیرون راندن لکه کمک می‌کند. بعد از چند دقیقه با همان مسواک مقداری استون روی آن بمالید.

- در نهایت آن قسمت را با مواد شوینده و لکه‌بر به طور معمول بشویید.امیدوار باشید لکه به این ترتیب برطرف ‌شود در غیر این صورت از روش دیگری مانند رفو یا یک روش تزیینی دیگر برای پوشاندن آن استفاده کنید.

پاک کردن لاک غلط گیر از روی پوست

غلط‌ گیرهای لاتکس معمولا با شستن پاک می‌شوند اما بعضی دیگر این طور نیستند. در صورتی که غلط گیر به دستتان مالیده شده است، با یک پنبه آغشته به کمی استون آن را پاک کنید سپس برای جلوگیری از تحریک و خشکی آن را با آب بشویید.

در صورت نرفتن لکه از تینر رنگ استفاده کنید. با احتیاط مقدار کمی از آن را آرام روی لکه بمالید سپس دست را با آب سرد و صابون کاملا بشویید. از مالیدن تینر روی زخم خودداری کنید.

پاک کردن غلط گیر از روی سطوح متخلخل سخت


پاک کردن سطوح سخت متخلخل دشوار‌‌تر است. برای این منظور از روغن مرکبات استفاده کنید. بگذارید سطح مورد نظر چند دقیقه با این روغن خیس بخورد سپس آن را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

در صورتی که غلط گیر حلال در آب باشد به این ترتیب پاک می‌شود در غیر این صورت لازم است سطح مورد نظر مجددا پرداخت شود.

http://voices.yahoo.com

کد خبر 190947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز