همشهری آنلاین: مشخص شدن جدول زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری، انتقاد از برخی پیش‌بینی‌ها درباره میزان آراء سیدمحمد خاتمی در صورت کاندیداتوری در انتخابات، خبر عضو جمعیت ایثارگران از جریان انحرافی و ... سرتیتر اخبار انتخاباتی یکشنبه 20 آبان ماه هستند.

اظهارنظر کننده

جزئیات

سردار نقدی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین

  • خدمت به بسیجیان را با هیچ سمتی در دنیا عوض نمی‌کنم. به خصوص این تشکیلات که امام راحل در مورد ‌آن فرمودند افتخارم این است که یک بسیجی هستم و از خدا می‌خواهم که من را با بسیجیان محشور کند. حالا من این سمت را رها کنم کجا بروم. به نظرم بعضی‌ها شائبه کاندیداتوری‌ام در انتخابات ریاست جمهوری را درست کردند که بسیج را در بایکوت خبری قرار دهند.

محمد جواد کولیوند
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر

  • انتخابات سال آینده در 24 خردادماه برگزار می‌شود که روزشمار انتخابات ریاست جمهوری سه ماه قبل از انتخابات یعنی از 21 فروردین ماه و روزشمار انتخابات شوراها نیز چهار ماه قبل از انتخابات یعنی در اسفند ماه که شامل ثبت‌نام، بررسی صلاحیت و آغاز تبلیغات انتخاباتی است آغاز خواهد شد.

سیدصولت مرتضوی
رئیس ستاد انتخابات کشور

 

  • مخالف طرح اصلاح قانون انتخابات هستم چراکه با قانون اساسی مغایرت دارد.
  • جداول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دقیقاً مشخص است و در زمان مقتضی اعلام می‌شود.
  • هم‌زمانی انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس شورای اسلامی تصویب و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

حجت‌الاسلام محمدباقر ذاکری
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

 

  • پیش‌بینی برخی اصلاح‌طلبان درباره میزان آراء خاتمی خطرناک و نادرست است. این افراد باید بگویند براساس کدام آمار و نظرسنجی چنین پیش‌بینی‌هایی را انجام می‌دهند.
  • ورود زودهنگام به انتخابات و پیش‌بینی‌های نادرست و غیرمنطقی آفت است و نتیجه‌ای جز دردسر ایجاد کردن برای کشور ندارد.

سیدمهدی موسوی‌نژاد
 نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی

 

  • نماینده‌های اصناف باید فارغ از مساله رأی آوردن یا نیاوردن در انتخابات حضور پیدا کنند چراکه همین نحوه حضور آنها نیز موجب دلگرمی اقشار و اصناف مختلف می‌شود لذا نمایندگان صنفی باید در انتخابات حضور پیدا کنند و پا به صحنه انتخابات ریاست جمهوری بگذارند.

عشرت شایق
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

  • کسانی که قصد کاندیداتوری دارند باید برنامه‌های خود را مشخص کنند و به طور مشخص بگویند که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی چه برنامه جدیدی برای تحول دارند و حداقل در هر حوزه یک پیشنهاد و اولویت برای بهسازی داشته باشند.
  • کاندیداها اگر فقط با شعار وارد رقابت انتخاباتی شوند یک روز شعارشان عدالت‌محوری و یک روز مهرورزی می‌شود؛ در عدالت‌محوری ائمه را مطرح می‌کنند و در مهرورزی ایران باستان و تخت جمشید را. بنابراین بهتر است در انتخابات روی برنامه سرمایه‌گذاری کنیم نه روی فرد.
  • انتخابات فرد محور موجب ایجاد هیجانات کاذب در رئیس جمهور می‌شود. اگر فرد محور انتخابات باشد گفتمان نیز خصوصی می‌شود، مثلاً به جای اینکه بگوییم این فکر و گفتمان شما اشکال دارد می‌گویند برادر شما یا پسر شما این مشکل را دارد. رمایه‌گذاری انتخاباتی روی افراد به جای برنامه‌ها، خودکشی است.
  • اصلاح‌طلبان حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند اما رفتار انتخاباتی اصلاح‌طلبان هنوز قابل پیش‌بینی نیست.
  • همیشه گروهی در دولت وقت هستند که می‌خواهند در قدرت باقی بماند و تلاش‌هایی را هم در این زمینه می‌کنند؛ اما فرق این دولت با دولت‌های پیشین وجود جریان انحرافی در حاشیه آن است که این جریان نیز در صدد بدست آوردن قدرت است. جریان انحرافی برای انتخابات شبانه‌روز تلاش می‌کنند، جلساتی دارند و در حال رایزنی هستند و برخی از اقدامات آنان نیز نمای بیرونی دارد و تحلیل‌شان هم در درون گروه‌شان جهت تشویق رابطین این است که ما خواهیم بود و برنده می‌شویم.

مطالب مورد استفاده به استناد گفتگوها و گزارش‌های خبرگزاری‌ها درج شده است.

کد خبر 190961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز