همشهری آنلاین: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ادویه‌ها و گیاهان دارویی به بهبود سلامت کمک شایانی می‌کنند.

استفاده از ادویه‌ها به دوران تولد حضرت مسیح برمی‌گردد. در آن زمان از ادویه برای رنگ و لعاب بخشیدن و عطر و طعم دادن به غذاها استفاده می‌شد.

به گزارش ایسنا، تحقیقات وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا حاکی از آن است که مردم آمریکا به طور سالانه حدود 3.3 پوند معادل 1.496 گرم ادویه مصرف می‌کنند که بیش از یک چهارم این میزان مربوط به فلفل سفید،‌ فلفل سیاه و دانه خردل می‌شود.

دانه خردل محتوای ترکیبات محافظ است که از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری به عمل می‌آورد و همچنین سایر سلول‌ها را از سرطانی شدن محافظت می‌کند.

به گزارش " ریدرز دایجست" این ادویه‌ها همچنین اثرات بسیار شگفت‌انگیزی در کاهش حملات قلبی و یا سرطان دارند. برخی از این ادویه‌ها و گیاهان شامل زردچوبه، زنجبیل، رزماری، دارچین، تخم گشنیز و دارچین هستند. زردچوبه که از خانواده زنجبیل می‌باشد نقش اصلی را در ایجاد رنگ زرد در ادویه کاری ایفا می‌کند. این ادویه یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در کشورهای چین و هندوستان مصرف دارویی فراوانی دارد.

در روستاهای هندوستان که مصرف این ادویه بالاست، میزان ابتلا به آلزایمر به طرز محسوسی پایین است. در مورد گیاه زنجبیل، تحقیقات نشان می‌دهد این گیاه اثرات بسیار مفیدی بر روی بیماری‌های ناشی از حرکت، مانند حالت تهوع بر اثر مسافرت با ماشین یا کشتی دارد. این گیاه مفید همچنین در جلوگیری از حالت تهوع ناشی از حاملگی موثر است. این گیاه همچنین به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد التهابی به نام جینجرول، دردهای ناشی از آرتریت را کاهش می‌دهد.

گیاه رزماری نیز به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد التهابی ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن، حملات آسم را نیز کاهش می‌دهد. استفاده از رزماری در رایحه درمانی به بهبود حافظه و فرآیند یادگیری کمک می‌کند. تخم گشنیز منبع غنی آهن، منیزیم و منگنز می‌باشد. همچنین دارچین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ادویه‌جات در کاهش التهابات موثر است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این ادویه برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم مفید است.

برخی از گیاهان دارویی می‌توانند سرطان را ریشه‌کن کرده یا رشد سلول‌های سرطانی را کند نمایند. وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا 39 داروی گیاهی را مورد بررسی قرار داده است که این بررسی‌ها نشان می‌دهد خانواده آویشن، شوید و رزماری بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان را دارا هستند.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که مصرف زردچوبه، مریم گلی، میخک، سیر، زنجبیل و فلفل قرمز در مبارزه با بیماری‌های مهلک مفید هستند.

کد خبر 191478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز