همشهری آنلاین: بخش سینمای سعادت با نگاه به جنبش‌های نویدبخش بیداری در سرزمین‌های اسلامی در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار می‌شود.

جشنواره سینمایی

به گزارش ایلنا، بخش سینمای سعادت که ویژه مسابقه فیلمسازان جهان اسلام است با عنایت به جنبش‏ های نویدبخش بیداری در سرزمین‏های اسلامی و به منظور شناخت و ارتقاء جایگاه فیلمسازان جهان اسلام برگزار می‌شود.

هیئت انتخاب از میان آثار متقاضی حضور در این بخش حداقل ۱۱ اثر را برای حضور در مرحله مسابقه معرفی می‌کند و هیات داوران شامل ۵ تا ۷ نفر از هنرمندان و صاحب‌نظران سینمای ایران و جهان، آثار را ارزیابی کرده جوایز را در بخش‌های سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد، سیمرغ بلورین بهترین دستاوردهای فنی یا هنری، جایزه بیرق طلایی (جایزه مصطفی عقاد) و جایزه ویژه هیئت داوران اهدا می‌‌کند.

از هر کشور حداکثر دو فیلم بلند و از ایران حداکثر سه اثر می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۱ به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‌‏کند.

 

کد خبر 191501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز