یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: میز ناهارخوری کانون ‌توجه ‌‌‌‌‌‌در ‌خانه ‌است‌ بنابر‌ این ‌باید ‌با‌ سبک ‌دکوراسیون‌ به کار رفته در خانه هماهنگ باشد. مدل‌ها، شکل‌ها و سبک‌های مختلف میز ناهارخوری‌های آماده، کار را آسان کرده‌اند.

می‌خواهید میز رسمی باشد یا معمولی؟

مدل رسمی می‌تواند تا میز کنفرانس نیز پیش رود.

مدل‌های غیر رسمی را می‌توان در آشپزخانه به عنوان میز صبحانه نیز مورد استفاده قرار داد.

سبک
برای خرید میز ناهارخوری جدید حتما از هماهنگ بودن آن با سبک دکوراسیون مطمئن شوید. در صورتی که فضای مورد نظر کلاسیک و سنتی است، بیش‌تر به دنبال میزهای کلاسیک باشید.

اندازه
فضای مورد نظر را هنگام انتخاب میز ناهارخوری در نظر بگیرید. این فضا چه اتاقی جداگانه باشد چه آشپزخانه؛ فاصله لازم برای رفت‌وآمد و نشستن را در نظر بگیرید. در صورت کوچک بودن اتاق، از میزهای کشویی استفاده کنید تا در مواقع غیرضروری با بستن آن، از فضای موجود بیش‌تر استفاده کنید.

طرح
طرح میز نیز به سبک به کار رفته در اتاق بستگی دارد. اما این موضوع انتخاب شما را محدود نمی‌کند چون فرم و شکل میزها امروزه بسیار متنوع است. بعضی حالت ابتکاری و بعضی رویه جالبی دارند.

میز ممکن است شیشه‌ای باشد یا ترکیب موادی مانند چوب و شیشه فرم زیبایی به آن داده باشد. طرح پایه‌ها و رویه میز آن را زیباتر می‌کند.

صندلی‌ها نیز به این زیبایی می‌افزایند. می‌توانند لوکس یا معمولی باشند.

میزهای چوبی همیشه زیبا بوده اما نگه‌داری آن‌ها سخت‌تر است. این که آب نخورند، مراقبت بیش‌تری می‌خواهند. از آن جا که میزهای شیشه‌ای اثر انگشت را سریع نشان می‌دهند، همیشه باید تمیز شوند.

ست یا جداگانه


میز و صندلی‌ها، حداکثر ست و سر هم هستند. هر چه طراحی میز پیچیده‌تر باشد، هماهنگی صندلی‌ها با آن سخت‌تر است. پس بهتر است ست کامل را انتخاب کنید اما در صورتی که میز برای شما جالب باشد اما از مدل صندلی‌ها خوشتان نیاید و بخواهید صندلی‌های جداگانه‌ای انتخاب کنید، مطمئن شوید که از نظر سبک، خطوط و جنس با میز هماهنگ‌اند.

دکوراسیون

http://www.interiorholic.com

کد خبر 191626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز