همشهری‌آنلاین: نشست دو روزه رهبران اتحادیه اروپا برای تصویب بودجه اتحادیه بی‌نتیجه ماند. هرمان ون رامپوی، رییس شورای اروپایی، رسیدن به توافق بر سر بودجه را درمذاکرات آغاز سال 2013 ممکن می‌داند.

eu

او می‌گوید: گفت‌وگوهای دوجانبه دیروز و بحث‌های سازنده درون شورای اتحادیه‌ اروپا نشان می‌دهد که بالقوه امکان رسیدن به توافق در مذاکرات آغاز سال آینده وجود دارد. باید بتوانیم بر اختلافات موجود چیره شویم.

به گزارش یورونیوز اما امروز برای دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا روز خوبی بود. او در حالی بروکسل را ترک کرد که توانست رای موافق کشورها اروپای شمالی نظیر هلند را مبنی بر کاهش بودجه‌های اتحادیه اروپا جلب کند. او در مورد اجلاس دو روزه می گوید: قرار نیست ما برای بودجه‌های ملی سخت گیر باشیم و بعد بیاییم اینجا و هزینه‌های اتحادیه اروپا را افزایش دهیم. برای بودجه‌‌ای که تقریبا یک تریلیون یورو است، کافی نیست که فقط به حواشی بپردازیم و پول‌های یک قسمت بودجه را به قسمت دیکر منتقل کنیم، نیاز داریم هزینه‌های سرسام آور را حذف کنیم.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفته که با دیوید کامرن هم رای بوده است.

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه نیز از احتمال رسیدن به یک توافق مشترک در نشست جاری ابراز تردید کرده بود . ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا نیز یکی دیگر از رهبران اروپایی مخالف بودجه ارایه شده بود.

مسئله اصلی این است که آیا در دور بعدی مذاکرات میان سران اتحادیه اروپا که در ماه ژانویه برگزار می شود، هیچ تغییری در موضع کشورها صورت خواهد گرفت یا خیر؟

کد خبر 192214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز