همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام خبر انتشار دفترچه راهنمای کنکور 92 ،‌گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری از روز پنج شنبه 16 آذر آغاز می‌شود و تا شنبه 25 آذر ادامه خواهد داشت.

آزمون

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور مشتمل بر شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در کنکور دوره‌های روزانه، شبانه،نیمه حضوری، مجازی، پیام نور، فرهنگیان و غیر انتفاعی دانشگاه‌ها از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

وی افزود: سایر شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی، سهمیه‌ها، مراحل آزمون، منابع آزمون و سایر اطلاعات مرتبط با آزمون سراسری نیز در دفترچه درج شده است.

3 روش ثبت‌نام در کنکور

توکلی با اشاره به پیش‌بینی روش‌های مختلف برای ثبت‌نام داوطلبان کنکور، گفت: ثبت‌نام کنکور، به یکی از روش‌های زیر و منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org امکان‌پذیر است. لذا داوطلبان لازم است به یکی از سه روش پرداخت اینترنتی، مراجعه به دفاتر پستی و مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM)‌بانک صادرات ایران اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی در توضیح روش اول یعنی پرداخت اینترنتی، گفت: مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام اولین اقدام است و با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 106 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره پرونده و رمز ورود) اقدام کنند. چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی باشد، باید به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 106 هزار ریال دیگر پرداخت کند.

مشاور سازمان سنجش با تشریح روش دوم ثبت‌نام یعنی مراجعه به دفاتر پستی، تصریح کرد: مراجعه به دفاتر پستی برای تهیه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز اقدام اولیه است، بر این اساس متقاضی باید برای دریافت یک کارت اعتباری ثبت نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مبلغ 106 هزار ریال پرداخت کند. مبلغ 10 هزار ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت نام نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.

وی ادامه داد:‌ برای توزیع هر کارت اعتباری (کارت اعتباری گروه‌های آزمایشی دوم و یا سوم و یا کارت اعتباری علاقمندی به گزینش رشته‌های دانشگاه پیام نور و موسسات غیر انتفاعی)، مبلغ 3 هزار ریال دیگر نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.

توکلی مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک صادرات ایران را روش سوم ثبت‌نام اعلام کرد و گفت:‌ دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق سایت اینترنتی سازمان، مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک صادرات و خرید کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز، پرداخت الکترونیکی وجه ثبت‌نام با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز و دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره پرونده و رمز ورود) از مراحل این روش است.

وی ادامه داد:‌چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی باشد، باید مبلغ 58 هزار ریال از طریق روش فوق پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری علاقمندی اقدام کند.

دکتر توکلی در ادامه خاطرنشان کرد:‌به منظور تسهیل در ثبت‌نام داوطلبان و دریافت اطلاعات کارت اعتباری روش‌های دیگری نیز در دست بررسی و اقدام می‌باشد که جزئیات آن از طریق سایت اینترنتی سازمان به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

مدارک و مراحل ثبت‌نام

مشاور سازمان سنجش با اشاره به سایر اقدامات لازم برای ثبت‌نام، تصریح کرد: پس از مطالعه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و آشنایی با کلیه شرایط و ضوابط آزمون داوطلب باید با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام کند.

وی با اشاره به مدارک لازم برای ثبت‌نام به تهیه فایل عکس اسکن شده، عکس 3 در 4 یا 4 در 6، کارت اعتباری ثبت‌نام و تکمیل برخی فرم‌های پیش‌بینی شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور اشاره کرد.

هشدار به داوطلبان کنکور

دکتر توکلی در خاتمه ضمن اعلام هشدار به داوطلبان، تاکید کرد:‌با توجه به برخی مشکلات ایجاد شده در آزمون‌های قبلی در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان که این موضوع اکثرا به وسیله داوطلبانی که در کافی نت ثبت‌نام می‌کنند رخ داده است، تاکید می‌شود چنانچه ثبت‌نام را توسط کافی نت‌ها انجام می‌دهید علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنید تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نشود.

کد خبر 192619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز