دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اکران چند فیلم سینمایی به تعویق افتاد. در حالی که قرار بود «تهران 1500»، «پله آخر» و «ملکه»‌به زودی روی پرده بیایند، اکران این فیلم‌ها فعلا به تعویق افتاده است.

سینما - انیمیشن

 علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم تهران 1500 دیروز علت عقب‌افتادن اکران این فیلم که قرار بود از چهارشنبه 15 آذرماه روی پرده بیاید را شرایط سینما آزادی عنوان کرد. به گفته سرتیپی به خاطر اینکه شورای صنفی از دادن حواله فیلم‌های جدید به سینما آزادی امتناع می‌کند، تصمیم گرفته شد تا نمایش عمومی فیلم تهران 1500 به زمانی دیگر موکول شود. تهران 1500 یک انیمیشن سینمایی است که توسط بهرام عظیمی کارگردانی شده و چنان که از نام فیلم نیز برمی‌آید ماجراهایش در تهران سال 1500 می‌گذرد.

هدیه تهرانی، مهران مدیری، حبیب رضایی، حسام نواب صفوی، مهتاب نصیرپور، بهرام رادان، محمدرضا شریفی‌نیا، ترانه علیدوستی و گوهر خیراندیش از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم صداپیشگی کرده‌اند. تهران 1500 در بخش مسابقه سینمای ایران سی‌وامین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. پله آخر نیز که قرار بود از چهارشنبه این هفته اکران عمومی شود مثل تهران 1500 به دلیل در اختیار نداشتن سینما آزادی اکرانش عقب افتاد. هدایت فیلم پخش پله آخر را بر عهده دارد و علی مصفا و لیلا حاتمی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. به گفته حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی به دلیل اینکه حوزه هنری از اکران برخی فیلم‌ها سرباز زده از این پس حواله‌ای در اختیار این سینما قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» نیز که در فهرست تحریم حوزه هنری قرار نداشت با ممانعت شورای صنفی، امکان در اختیار داشتن سینما آزادی را از دست داد. ملکه هم قرار بود به زودی در گروه سینمایی استقلال اکران عمومی شود ولی سازنده‌اش اعلام کرده که ترجیح می‌دهد فیلمش در شرایط بهتری اکران شود. محمدعلی با شه آهنگر که کارگردان این اثر دفاع مقدسی است چند روز پیش اعلام کرد که بهتر است ملکه در این فضای آشفته اکران به نمایش عمومی در نیاید. بنیاد سینمایی فارابی تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.

دیگر فیلمی هم که ظاهراً اکرانش به تعویق افتاده «گیرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده است. قرارداد گیرنده در گروه سینمایی قدس به ثبت رسیده ولی شاید این فیلم هم فعلا به نمایش عمومی در نیاید. جدای از حاشیه‌ای که شورای صنفی برای سینما آزادی ایجاد کرده و پرمخاطب‌ترین سینمای کشور را از اکران فیلم جدید محروم کرده، موضوع تعطیلی سینماهای بخش خصوصی نیز مطرح است. انجمن سینماداران هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به وضعیت نامطلوب سالن‌های سینما اعلام کرد که اگر شرایط عوض نشود از دوهفته دیگر سینماهای بخش خصوصی تعطیل خواهند شد. حالا یک هفته از آن روز گذشته و جز اینکه علیرضا سجادپور هر روز وعده حمایت سازمان سینمایی از سینماداران را مطرح کرده، ‌اتفاق دیگری رخ نداده است.

کد خبر 193129

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز