گروه اقتصادی: قیمت بلیت نیمی از قطارهای مسافربری در مسیرهای مختلف با افزایش متوسط 12درصدی مواجه شد.

به گزارش همشهری، این افزایش در مسیرهای مختلف و بسته به نوع قطارها متفاوت است. پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی است که افزایش قیمت‌ها از تاریخ 21آذرماه همزمان با دور جدید پیش فروش بلیت اجرایی خواهد شد. به گفته مسئولان، عمده افزایش قیمت‌ها مربوط به قطارهای درجه یک و لوکس است و کمتر از 50درصد قطارها را دربرمی گیرد که 32درصد از آن مربوط به قطارهای محلی است.

پیش از این مسئولان شرکت قطارهای مسافری رجا با اشاره به زیانده بودن قطارها از درخواست این شرکت برای افزایش قیمت بلیت خبر داده بودند. البته روز گذشته یکی از مسئولان شرکت رجا ضمن ابراز نارضایتی از تغییرات اعمال شده اخیر قیمت در برخی قطارها اظهار داشت: عمده زیان‌های رجا از قطارها و مسیرهای پرمتقاضی‌تر همچنین خدمات دیگر ارائه شده این شرکت در سفرهای ریلی است.

به گزارش همشهری، افزایش قیمت در پرترددترین مسیر ریلی کشور یعنی تهران - مشهد مربوط به سایر قطارهای بخش خصوصی بوده و آنگونه که مسئولان رجا گفته‌اند افزایش قیمت بلیت‌های این شرکت نیز به‌منظور افزایش سطح خدمات در حال بررسی است. نرخ بلیت قطار‌های پردیس، معمولی خواب، اتوبوسی دو طبقه، درجه دو اتوبوسی، معمولی صندلی، دلیجان و قطار سبز در این مسیر تغییری نداشته و فعلاً همان نرخ‌های قبلی است. 

کد خبر 193708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز