همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام کنکور از پنجشنبه 16 آذر ماه، گفت:‌ مهلت ثبت‌نام کنکور تا شنبه 25 آذر ادامه دارد و تا صبح امروز بیش از 105 هزار داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روش‌های متنوع برای دریافت مدارک ثبت‌نامی کنکور، گفت: ثبت‌نام کنکور، به یکی از روش‌های زیر و منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org امکان‌پذیر است، بنابراین داوطلبان می‌توانند به یکی از سه روش پرداخت اینترنتی، مراجعه به دفاتر پستی و مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM)‌بانک صادرات ایران برای دریافت مدارک و کارت اعتباری ثبت‌نام اقدام کنند.

وی در این رابطه خطاب به داوطلبان کنکور توصیه کرد که برای ثبت‌نام بیشتر از روش‌های تسهیل شده اینترنتی یعنی پرداخت اینترنتی وجه ثبت‌نام و یا مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM)‌بانک صادرات اقدام کرده و از مراجعه به مراکز پستی خودداری کنند، چراکه روش‌های مذکور با هدف سهولت کار داوطلبان از سوی سازمان سنجش طراحی شده است و در صورت استفاده از این روش‌ها حتی نیازی به خروج داوطلب از منزل برای ثبت‌نام وجود ندارد.

توکلی همچنین زمان انتشار اطلاعات ثبت‌نامی متقاضیان شرکت در آزمون سراسری 92 را اعلام کرد و گفت: پس از اتمام زمان ثبت‌نام داوطلبان در 25 آذرماه، اطلاعات متقاضیان به منظور ویرایش در سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: بنابر زمانبندی اعلام شده این اطلاعات از روز دوشنبه 30 بهمن ماه تا روز پنج شنبه سوم اسفندماه به مدت چهار روز در سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این بخش نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سایت سازمان، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خاتمه تصریح کرد: ازآنجا که برخی از داوطلبان نظام جدید که مشمول سوابق تحصیلی می‌شوند تا کنون موفق به دریافت اطلاعات سوابق تحصیلی خود نشده و بنابراین امکان ثبت‌نام برای آنان وجود ندارد، این دسته از داوطلبان نیز می‌توانند در مهلت تعیین شده یعنی از 30 بهمن تا سه اسفند نسبت به ثبت‌نام در آزمون سراسری اقدام کنند.

کد خبر 193772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز