همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سوابق تحصیلی افراد برای پذیرش دانشجو در سال 93 بیش از گذشته مورد توجه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی زاهدی اظهار داشت: بررسی‌های سازمان سنجش آموزش کشور نشان می‌دهد که 30 درصد پذیرش‌های دانشگاه‌ها نیازی به برگزاری کنکور ندارند و پذیرش دانشجو می‌تواند بدون نیاز به آزمون صورت گیرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل قرار است که برای این داوطلبان، ملاک سنجش و پذیرش نمراتی باشد که در دوران دبیرستان کسب می‌کنند و برای 50 درصد رشته هم شاید احتیاج به کنکور خیلی آسان به صورت عمومی به علاوه بررسی سابقه تحصیلی داوطلبان کفایت کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد:‌ این بررسی نشان می‌دهد که رقابت شدید داوطلبان تنها برای 20 درصد رشته‌ها است و برای همین توان و ظرفیت سازمان سنجش باید بر این گروه باشد و پذیرش دانشجو در سال 93 متفاوت است.

وی در مورد این تفاوت تصریح کرد: بخشی از کنکور 93 به طور حتم مطابق سوابق تحصیلی دوران دبیرستان است و توجه به سوابق تحصیلی خیلی بیشتر از اکنون مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره امکان حذف کنکور به طور کامل گفت: به نظر ما این امر قابلیت اجرایی ندارد و ما باید به دنبال قانونی جدید برای کنکور باشیم.

کد خبر 193783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز