همشهری آنلاین- ندا شریف: حاشیه‌سازی برای باغچه‌ها شیوه‌هایی دارد. از ایده‌های زیر برای ساخت لبه باغچه استفاده کنید.

 

حاشیه با:

1- گل

گیاهان کوتاه و پرپشت می‌توانند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای لبه باغچه باشند.

گل مروارید یا گل عسل، ورونیکا، افسطین و گل آیبریس به حاشیه رنگ می‌بخشند.

2- آجر

آجر معمول‌ترین مورد برای حاشیه باغچه است. چون کلاسیک و به آسانی در دسترس بوده، نسبتا ارزان است.

آجرهای کیوب را از لبه کنار هم قرار داده و داخل زمین فشار دهید. برای صاف شدن سطح کار، آجرها را روی لایه‌ای از شن و ماسه قرار دهید.

نکته:

می‌توانید آجرها را از قسمت پهن کنار هم قرار داده، بین آن‌ها ملات ریخته، به عنوان راه گذر از آن‌ها استفاده نمایید.

3- لبه مورب

قرار دادن آجرهای قدیمی و ناصاف به صورت کج، بازی دومینو را تداعی می‌کند. آجرهای نصفه و ناصاف را طوری داخل زمین فرو کنید که فقط قسمت سه‌گوش و سالم آن معلوم باشد.

سطح خاک را کنار بزنید. از شن و ماسه برای زهکشی و بستر کار استفاده کنید. آن‌ها را طوری کنار هم قرار دهید که فقط نیمی از آجرها معلوم باشد.

4- لبه سیمانی

استفاده از سیمان معمول‌ترین روش برای درست کردن لبه باغچه است. از سیمان می‌توان به‌راحتی در قسمت‌های ناهموار و پر پیچ استفاده کرد.

5- تخته سنگ

تخته سنگ‌ها حالت کلاسیک به باغ می‌دهند. تخته سنگ‌ها در ضخامت و رنگ‌های مختلف موجودند به طوری که می‌توان آن‌ها را هماهنگ یا متضاد با گل‌ها، گیاهان و سایر قسمت‌های سنگی یا حتی نمای ساختمان به کار برد. تخته سنگ‌ نامنظم و بادوام است. آن‌ها را به صورت چند ردیف روی هم قرار دهید.

6- قلوه سنگ

از قلوه سنگ‌های رنگی و تقریبا هم اندازه برای ساختن حاشیه باغچه استفاده کنید و شکلی طبیعی به آن دهید. قلوه سنگ‌های رنگی حالت غیر رسمی به باغ می‌دهند و زمانی که گل‌ها از لابه لای آن‌ها رد می‌شوند، زیبایی‌شان دوچندان می‌شود.

7- بطری‌های بازیافتی

با بطری‌های رنگی شیشه‌ای حاشیه‌سازی کنید. بطری‌ها را از قسمت سر کنار هم داخل زمین فرو کنید. برای جلوگیری از نفوذ چمن یا علف‌های هرز به داخل باغچه، پشت شیشه‌ها از یک ورق آلومینیومی 20 سانتی استفاده کنید.

www.bhg.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز