همشهری آنلاین: حذف 10 هزار رشته محل کنکور سراسری و تجمیع کنکور‌های سراسری و آزاد این روزها به خبرهای مهم آموزش عالی خصوصا برای داوطلبان ورود به دانشگاه تبدیل شده است. با توجه به سئوالات عدیده‌ای که داوطلبان در این زمینه دارند و با توجه به اخبار متعددی که در این زمینه منتشر شده است تلاش کردیم با تجمیع اخبار و مطالب مطرح شده به کمک داوطلبان بیاییم. در این گزارش جزئیات تجمیع کنکورهای سراسری و آزاد به صورت نکات مهم در یک جدول منتشر شده است.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، صابری رئیس کمیته آموزش عالی، حسین توکلی مشاور رئیس سازمان سنجش و سعید قدیمی دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی در گفتگو با مهر جزئیات مصوبات کمیته ماده چهار کنکور را تشریح کرده است. با توجه به اهمیت کنکورهای سراسری برای داوطلبان و خانواده‌های آنها در دو جدول بحث حذف کنکور 10 هزار رشته و تجمیع آزمون‌های سراسری و آزاد را درج کرده‌ایم. در این شماره بحث تجمیع کنکورها را مطالعه می‌کنید.

نکته مهم

پذیرش با کنکور در تجمیع کنکورهای آزاد و سراسری

تجمیع کنکورها

  • آزمون‌های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی تجمیع شد. داوطلبان شرکت کننده در رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید در آزمون سراسری که توسط سازمان سال آینده برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

ثبت نام رشته‌های دانشگاه آزاد از طریق سازمان سنجش

  • ثبت نام و پذیرش رشته محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 93-1392 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت.

داوطلبان علاقه مند به رشته‌های دانشگاه آزاد برای
ثبت نام اقدام کنند

  • داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی لازم است که در آزمون سراسری سال 1392  ثبت نام کنند و به همین منظور این داوطلبان می توانند از دوشنبه 20 آذر ماه تا شنبه 25 آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند.

فرصت برای جامانده‌ها

  • داوطلبانی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت نام نشوند، می‌توانند از روز دوشنبه 30 بهمن ماه لغایت پنج شنبه 3 اسفند ماه اقدام به ثبت نام کنند.

جزئیات پذیرش

  • پذیرش داوطلبان علاقه‌مند کد رشته محل‌‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی براساس شرایط و ضوابط آزمون سراسری که در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1392 (دفترچه شماره 1) درج شده است و همچنین سایر شرایط و ضوابط که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1392 (دفترچه شماره 2 ) درج خواهد شد صورت می‌پذیرد.

کنکوری‌های آزاد همانند سراسری‌ها

  • روند ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با سایر داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری ندارد و تنها در زمان مقتضی کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد و کنکور سراسری برای انتخاب رشته و پذیرش در این دانشگاه‌ها از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

داوطلبان دقت کنند

  • داوطلبان حتماً در مرحله ثبت نام با آزمون شرکت کنند و پس از اعلام اسامی رشته‌های بدون آزمون می‌توانند در مرحله بدون آزمون نیز شرکت کنند.

روند انتخاب

  • پس از اعلام کدرشته‌ها، داوطلبان می‌توانند دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی را هم انتخاب کنند.

نتایج یک جا اعلام می‌شود

  • تمام ضوابط حاکم بر کنکور سراسری سازمان سنجش درباره دانشگاه آزاد هم صدق می‌کند و نتایج نهایی یک جا و در شهریورماه سال آینده اعلام خواهد شد.

زمان کنکور

  • آزمون سراسری سال 92 در صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه 30 و 31 خردادماه و شنبه اول تیرماه در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.
کد خبر 194108
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز