همشهری آنلاین: مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی با اعلام اجرای طرح «غربالگری سلامت روان کودکان پیش دبستانی» گفت: هدف از این طرح شناسایی نشانه‌های اضطراب در این کودکان است، چرا که اضطراب علت بروز بسیاری از اختلالات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

kindergarten

آرزو ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای آزمایشی این طرح در برخی مهدهای کودک استان تهران در مقطع پیش دبستانی خبر داد.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در کنار طرح غربالگری انجام می‌شود، آموزش پیشگیری از کودک آزاری به والدین است.
به گفته مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی، شناسایی نشانه‌های اضطراب توسط تیمی متشکل از کارشناسان آموزش دیده بهزیستی از طریق پرسشنامه، مصاحبه، مشاهدات و ابزارهای روانشناسی انجام می‌شود.

به گفته وی پس از شناسایی کودکان سیستم اجرا انجام می‌شود و افراد واجد اختلالات اضطراب شناسایی شده به 10 مرکز مشاوره پیش بینی شده، معرفی می‌شوند.

ذکایی در ادامه تاکید کرد: افرادی که توانایی مالی مراجعه به مراکز مشاوره را ندارند، یارانه‌ای را تحت عنوان «یاری برگ» دریافت می‌کنند و در ادامه نیز سیستم پیگیری تا حصول سلامت کامل کودکان انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی، مهمترین عامل بروز نشانه‌های اضطراب در کودکان پنج تا شش ساله حاضر در مهدهای کودک «اضطراب جدایی از مادر» در ساعاتی است که به مهد کودک سپرده می‌شوند، البته اضطراب والدین نیز در این زمینه موثر است و به کودکان منتقل می‌شود.

 

کد خبر 194374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز