همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو مجموعه خوابگاهی دختران و پسران برای دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی با حضور در خوابگاه‌های دانشجویان خارجی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند ساختمان های این خوابگاه ها را افتتاح کرد.

دکتر خردمند، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه 40 دانشجو از 13 کشور دنیا در شعبه بین الملل دانشگاه مشغول تحصیل هستند، افزود: طی 10 روز آینده 11 دانشجوی دیگر به این مجموعه اضافه می شود و 70 ویزای دیگر نیز صادر شده که تا بهمن ماه این دانشجویان وارد کشور می شوند و ما امیدواریم تا نوروز سال 92 این تعداد به مرز 100 دانشجو برسد.

معاون بین الملل دانشگاه با اشاره به کاهش زمان فرآیند جذب دانشجویان خارجی به حدود 30 روز اضافه کرد: امروزه این مسیرها تسهیل شده است و فرآیندی که پیش از این دو سال طول می کشید بسیار کاهش یافته است.

دکتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز 6 هزار متقاضی خارجی برای تحصیل در دانشگاه بین الملل علوم پزشکی تهران را نشانه جایگاه خوب دانشگاه در این عرصه دانست و افزود: منطقه ما یکی از پرزمینه ترین مناطق برای اعزام دانشجو به دنیا است و وجود تقاضاهای متعدد برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشان دهنده ظرفیت های علمی این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی است.

رئیس دانشگاه، از انجام مذاکره برای تاسیس دانشگاه بین الملل وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: باید ارتباطات بین المللی را توسعه داد.

کد خبر 194395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز