یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس از کاهش محبوبیت احزاب اصلی و از جمله دو حزب تشکیل دهنده دولت ائتلافی این کشور حکایت دارد.

کاهش محبوبیت احزاب حاکم انگلیس

به گزارش ایرنا، یافته‌های نظرسنجی موسسه افکارسنجی کامرس نشان می‌دهد که محبوبیت حزب محافظه کار به رهبری نخست وزیر دیوید کامرون و حزب لیبرال دموکرات به رهبری معاون نخست وزیر انگلیس در حال حاضر به ترتیب فقط 28 و 9 درصد است.

بر اساس این نظرسنجی که برای روزنامه‌های ایندیپندنت و میرور لندن انجام شده، محبوبیت حزب محافظه کار در مقایسه با ماه قبل سه درصد و محبوبیت حزب لیبرال دموکرات یک درصد نزد افکار عمومی انگلیس کاهش یافته است.

حزب کارگر به رهبری اد میلیبند مهمترین حزب مخالف دولت نیز به رغم پیشتازی در نظرسنجی‌ها، در مقایسه با ماه گذشته حدود چهار درصد از محبوبیتش کاسته شده است.

حزب کارگر در حال حاضر با 39 درصد محبوبیت در صدر قرار دارد.

نکته جالب توجه در نظرسنجی موسسه کامرس افزایش محبوبیت حزب راستگرا و کمتر شناخته شده حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) است.

این حزب تحت رهبری نایجل فراژ در حال حاضر با 14 درصد محبوبیت در رده سوم جدول محبوب ترین احزاب انگلیس قرار گرفته است.

حزب استقلال انگلیس(یوکیپ) از جمله احزاب راستگرایی است که بشدت با ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا مخالف است و همچنین خواستار محدود کردن ورود مهاجران خارجی به انگلیس می باشد.

به عقیده کارشناسان، افزایش محبوبیت حزب یوکیپ بویژه باعث نگرانی مقامات حزب محافظه کار شده است که بخشی از طرفداران رادیکال آن در حال چرخش به سمت حزب ˈیوکیپˈ هستند.

این کارشناسان می گویند: سیاست دولت ائتلافی انگلیس در قبال اتحادیه اروپا، وضعیت دشوار اقتصادی و حمایت نخست وزیر از ازدواج همجنس گرایان در کلیساها، باعث شده است که طرفداران سنتی حزب محافظه کار دیدگاه های حزب یوکیپ را به خود نزدیکتر ببینند.

کد خبر 194554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز