یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

توفیق علی وهبه: برگزاری همایش اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی فرصت مناسبی برای آشنایی ما با انقلاب اسلامی ایران بود.

همایش اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی

آنچه در بازدید قبل از شروع همایش در ایران مشاهده کردیم، پیشرفت علمی و تکنولوژی و صنعتی چشمگیری بود که ایران به آن دست یافته است. ما دو روز قبل از آغاز اجلاس، از دانشگاه تهران و دانشکده‌های آن مانند علوم، فنی مهندسی، پایگاه کوچک هسته‌ای برای آموزش دانشجویان و ایستگاه‌های حفر تونل مترو که 30متر زیر سطح زمین قرار داشت و همچنین از سفارت آمریکا که مرکز جاسوسی بوده بازدید کردیم.

در روز دوم از کارخانه تولید فولاد بازدید کردیم که یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های صنعتی شرق است و پس از آن از مناطق باستانی قدیمی و آثار این اماکن بازدید کردیم. سپس از پیشرفت‌های تمدن اصفهان و بازار آن دیدن کردیم. همچنین از شهر مشهد برای اطلاع از آثار اسلامی آن دیدار کردیم.

تمام اینها باعث شد از این همه پیشرفت علمی و تکنولوژی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران تجلیل کنم و تمام مسلمانان باید به پیشرفت‌های ایران افتخار و مباهات کنند؛ چراکه پیشرفت هر کشور اسلامی، پیشرفت و پیروزی تمام امت اسلام است.

عصر سه‌شنبه یازدهم دسامبر هم به همراه گروه شرکت‌کنندگان در اجلاس بین‌المللی اساتید دانشگاه و بیداری اسلامی در ورودی سالن منتظر ورود رهبر انقلاب، آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای بودیم که موفق شدیم به نمایندگی از اعضای همایش که چند صد نفر بودند، به ایشان سلام و خوشامد بگوییم. پس از تشریف فرمایی ایشان هفت نفر از اعضای همایش از فلسطین، مصر، بحرین، سنگال، لبنان، تونس و پاکستان در این جلسه، نظرات خود را در مورد این همایش و مسائل پیش روی بیداری اسلامی در کشورهای خود بیان کردند.

استاد مجدی حسین، رئیس حزب‌العمل مصر و سردبیر روزنامه‌الشعب ازجمله سخنرانان بود که گفت: مصر و ایران دو بال امت اسلامی هستند. نزدیک شدن این دو کشور به هم و محکم شدن روابط برادری و دوستی میان آنها و همکاری این دو کشور می‌تواند قدرتی بزرگ در برابر امپریالیسم و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل تشکیل دهد. انقلاب‌های اخیر نیز مقدمه‌ای برای بیداری گسترده اسلامی است که همه ملت‌ها بی‌صبرانه منتظر آن هستند.

پس از آنکه سخنرانی اعضا تمام شد، رهبر انقلاب در سخنان خود ضمن خوشامدگویی به اعضای همایش فرمودند: اساتید دانشگاه‌ها باید با تلاش خالصانه و شجاعت، رهبری بیداری اسلامی را بر عهده بگیرند تا بتوانند تمام مشکلات و توطئه‌هایی را که توسط دشمنان خارجی اسلام در پیش روی بیداری اسلامی ایجاد می‌شود پشت سر بگذارند. ایشان فرمودند: این توطئه‌ها و شیطنت‌ها توسط استکبار و استعمار و صهیونیسم جهانی به رهبری آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی صورت می‌گیرد که همواره تلاش می‌کنند میان مذاهب اسلامی تفرقه‌اندازی کنند تا امت اسلام همیشه ضعیف و تکه‌تکه باقی بماند و آنها نیز از این طریق بتوانند بر سرنوشت کشورهای اسلامی و ثروت‌ها و سیاست‌های آنها مسلط شوند.

سپس رهبر انقلاب در تبیین آفت‌های پیش روی بیداری اسلامی در مصر و تونس و لیبی، به ضرورت شرح و تبیین اهداف این انقلاب‌ها و بیداری‌ها برای عموم مردم اشاره کردند تا اینکه همگی از بصیرت برخوردار شده و با اتحاد و همبستگی در کنار انقلاب خود برای شکست دادن توطئه‌ها و دفع آفات بایستند.ایشان بر ضرورت استفاده کشورها از این تجربه انقلابی موفق تأکید کردند، زیرا نظام ایران ثابت کرده که با یاری گرفتن از دین اسلام می‌توان به جایگاه بلند علمی دست‌یافت.ایشان در پایان فرمودند: تمام خواسته‌های ملت‌ها باید با روش‌های مسالمت‌آمیز و به دور از تعصب، تندروی و خشونت محقق شود.

* رئیس مرکز عربی مطالعات و پژوهش‌های قاهره

کد خبر 194595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز