همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ادعاهایی که اخیرا از سوی برخی کشورها در خصوص همکاری موشکی ایران و کره شمالی مطرح شده یک گمانه زنی است.

سردار وحیدی  در پاسخ به این ادعا که ایران ضمن همکاری موشکی با کره شمالی نسبت به اعزام کارشناس نظامی نیز اقدام کرده است، تصریح کرد: این ادعاها یک گمانه زنی بیش نیست و جمهوری اسلامی ایران تا کنون کسی را بدین منظور نفرستاده است.

به گزارش همشهری آنلاین ، وی در  گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت به تولید انبوه پرنده‌های بدون سرنشین اشاره و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون انواع پهپادها را در اختیار دارد و در این حوزه به توانمندی هایی دست یافته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز ایران در حوزه پرنده های بدون سرنشین صاحب سبک و توانمندی های مستقل است و برنامه های ویژه ای دارد.

وحیدی در پاسخ به این سوال که هم اکنون که ایران به جزئیات RQ170 دست یافته و آن را به طور کامل رمزگشایی کرده آیا برنامه ای برای تولید انبوه آن دارد، به این مطلب بسنده کرد و گفت: طبیعی است که از تمام فرصت‌ها باید حداکثر بهره را ببریم و این حق ماست.

 

کد خبر 195476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز