شیراز: حکایت مسکن مهر در استان فارس آرام آرام به سمت اما و اگرها پیش می‌رود. ظاهرا ابر وباد و مه و خورشید و فلک باید جمع شوند برای آنکه مسئولان دست‌بجنبانند و آنچه را وعده داده‌اند عملیاتی کنند و تا پایان زمان مورد نظر تحویل دهند تا نور امیدی که به واسطه این طرح ماندگار در دل مردم روشن شده به سرانجام برسد.

مسکن مهر


به گزارش ایسنا، مدت‌هاست که پیمانکار و کارگران مسکن مهر برخی از شهرستان‌های استان فارس در حال کار کردن هستند اما گویی کار آنها جلو نمی‌رود و در این میان تلفن‌های دارندگان واحدهای آپارتمانی مجموعه مسکن مهر صدرا مدام زنگ می‌خورد و بانک آنها را برای دریافت دفترچه‌های اقساطشان فرامی‌خواند. یکی از دارندگان این واحدها در این رابطه گفت: یک‌ماه قبل از بانک با من تماس گرفته شد و خواستار مراجعه شدند، وقتی مراجعه کردم، دفترچه اقساط وام مسکن مهر را به‌ دستم دادند که تنها یک هفته مهلت تا پرداخت نخستین قسط آن زمان باقی مانده بود. وی میزان اقساط این وام را بیش از 280هزار تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این در حالی است که هنوز واحدی که متعلق به من است، تکمیل و به من تحویل داده نشده است.

این شهروند تصریح کرد: من ماهانه 400هزار تومان اجاره پرداخت می‌کنم و نمی‌توانم قسط خانه‌ای را بدهم که هنوز به من واگذار نشده است. وی افزود: بانک هم اعلام کرده که اگر قسط‌ها به موقع پرداخت نشود، سهم دولت به آن تعلق نمی‌گیرد. در چنین شرایطی مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی فارس اما بیان داشت: اگر زیرساخت فراهم شده و فرمانداران پیگیری ویژه انجام دهند، 25هزار واحد مسکن مهر دیگر در فارس افتتاح می‌شود. ابراهیم بهاروند اضافه کرد: دوهزار واحد مسکن مهر در شهرهای فسا، نی‌ریز، فیروزآباد، اقلید، کازرون، نورآباد و سروستان آماده شده، اما شرط افتتاح این واحدها برگزاری شورای مسکن مهر به ریاست فرمانداران این شهرستان‌هاست!

وی با یادآوری اینکه مشکلات باقیمانده مسکن مهر در شهرستان‌ها قابل حل است، ابراز امیدواری کرد که شوراهای مسکن بعد از تشکیل و برگزاری هفتگی جلسات، مشکلات را حل کنند. بهاروند این مشکلات را شامل خدمات زیربنایی و محوطه‌سازی دانست و گفت: هر شهرستانی که فرماندارش به‌صورت جدی پای کار بوده، مسکن مهرش تمام‌شده است. این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود بر لزوم تکمیل آورده متقاضیان هم تأکید و تصریح کرد: قطعاً پروژه‌هایی که تا آخر امسال تمام شود، یارانه تشویقی دریافت می‌کنند. بهاروند همچنین تسهیلات مسکن مهر در استان فارس را بین 22 تا 25میلیون تومان اعلام و بدون اینکه به موضوع اقساط و نحوه قسط‌بندی اشاره کند، گفت: عمده این تسهیلات را به 25میلیون تومان رسانده‌ایم. این درصورتی است که برخی از دارندگان واحدهای مسکن مهر در اعتراض به میزان اقساط تسهیلات گفته‌اند که میزان اقساط برای تمام واحدها با متراژهای متفاوت یکی است، حال آنکه پرداختی‌ها تفاوت چندانی باهم ندارد.

یکی از مالکان واحد یک خوابه کوچک در مجموعه مهر سه صدرا در این خصوص گفت: چرا باید من به اندازه کسی که واحد دو خوابه بزرگ، حدود 100متری دارد، کمتر از سه میلیون تومان تفاوت پرداختی داشته باشیم و اقساط‌مان هم یکی باشد؟ یکی دیگر از اعضای تعاونی مسکن مهر نیز گفت: این میزان اقساط برخی از مالکان واحدهای مسکن مهر که واحدهای آنها حدود یک‌سال قبل تحویل داده شده، ماهانه 260هزار تومان و اقساط گروه اخیر بیش از 280هزار تومان است. با وجود این، بانک عامل خود را در این خصوص پاسخگو نمی‌داند و اعلام کرده که میزان اقساط و نحوه پرداخت، شکل وام و میزان آن، سود و دیگر موارد به‌صورت متمرکز در تهران مشخص و به شعب اعلام می‌شود و شعب بانک تنها مجری محسوب می‌شوند.

کد خبر 195971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز