همشهری آنلاین: مصرف بی رویه مسکن بدون شک سردرد را تشدید می‌کند بنابراین باید در زمان سردرد دوز مشخصی از دارو با تشخیص پزشک مصرف شود

مصرف بی رویه مسکن، باعث تشدید سردرد می‌شود

به گزارش ایرنا، دکتر سید مسعود نبوی در سومین کنگره سردرد در بیمارستان سینا افزود: سردردها به دو گروه عمده اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند.

وی اظهار داشت: سردردهای اولیه زمینه ژنتیک و ارثی دارند که عوامل محیطی باعث تشدید آن می‌شود که سردردهای میگرنی و عصبی ازاین دست سردردها هستند.

وی درباره سردردهای اولیه گفت: برای این نوع سردردها مانند میگرن‌های مقاوم و یا سردردهای مزمن روزانه در بیشتر موارد مشکلات درمانی وجود دارد.

این متخصص مغز و اعصاب درباره سردردهای ثانویه گفت: معمولا این گونه سردردها علائم یک بیماری هستند که ممکن است فرد به علت وجود تومور و یا اختلالات عروقی به این سردردها مبتلا می‌شود که تشخیص این گونه سردردها گاهی بسیار آسان و گاهی بسیار سخت است.

وی تاکید کرد: بنابراین برای تشخیص صحیح و به موقع پزشک باید سابقه خانوادگی، ژنتیک و علائم سردرد فرد مبتلا را با دقت بررسی کند که در بسیاری موارد منجر به انجام آزمایش های متعدد و عسکبرداری می شود.

نبوی گفت: در برخی موارد ممکن است پزشک به تشخیص‌های غیر معمول مانند وجود تومور برسد، بنابراین تشخیص‌های نامعمول یکی از چالش‌های پیش روی تشخیص علت سردرد است که باید با سرعت درمان شوند.

عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران تاکید کرد: وقتی فردی دچار سردرد شد او را به حال خود رها نکنیم تا خودبخود و سرخود مسکن مصرف کند، زیرا مصرف بی رویه مسکن ممکن است بیماری اصلی را پنهان کند و پزشک زمانی به بیماری پی ببرد که دیگر دیر شده باشد.

سومین کنگره سر درد ایران روزهای پنج شنبه و جمعه هفتم و هشتم دی ماه در بیمارستان سینا برگزار شد.

کد خبر 195991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز