یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: از یخ به جز موارد رایج برای کارهای زیر استفاده کنید:

آشنایی با 7 کاربرد غیر معمول از یخ

آبیاری گیاهان آویز

اگر مجبور به استفاده از صندلی برای آبیاری گل‌های آویز هستید، تکه‌های یخ مشکل را برطرف می‌کنند. کافیست چند تکه یخ داخل گلدان بیندازید تا با آب شدن، آب مورد نیاز گیاه بدون ریزش ناگهانی از ته گلدان فراهم شود. از این روش برای درخت کریسمس که استفاده از آبپاش برای آبیاری آن سخت است، استفاده کنید.

از بین بردن جای میز و صندلی از روی فرش


در صورتی با تغییر جای مبلمان، پایه‌های آن در اثر سنگینی روی فرش جا انداخته‌اند، از یخ استفاده کنید. بگذارید یک تکه یخ روی قسمت مورد نظر آب شود. با کشیدن مسواک پرزها به جای خود برمی‌گردند.

برطرف کردن چروک لباس

در صورتی که لباس شما بیش از حد چروک شده است و وقت کافی برای شستشوی مجدد آن ندارید، قبل از اتو زدن یک تکه یخ داخل پارچه‌ای نرم بگذارید و روی لباس بمالید.

جلوگیری از تاول زدن


گذاشتن یخ روی قسمت‌های سوخته بدن مانع از تاول زدن آن می‌شود.

گرفتن روغن اضافی غذا


در صورتی که سوپ یا خورشت شما بیش از حد چرب شده است، راه‌حل سریعی برای آن وجود دارد. داخل یک ملاقه فلزی مقداری یخ بریزید و ته آن را روی سوپ قرار دهید. چربی‌ها دور ملاقه جمع می‌شوند.

گرم کردن برنج

اگر برنج شما هنگام گرم کردن در ماکروفر خشک می‌شود، یک تکه یخ بالای آن قرار دهید تا با آب شدن رطوبت لازم برای برنج فراهم شود.

کندن آدامس از روی لباس

زمانی که در خارج از خانه متوجه چسبیدن آدامس به لباس خود شدید، کافیست با خونسردی یک تکه یخ روی آن بمالید و با استفاده از یک قاشق آدامس را از سطح لباس تمیز کنید.

یخ

rd.com

کد خبر 196136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز