همشهری آنلاین- ندا شریف: اگر زمانی خواستید سیب‌زمینی‌ها این مواد خوراکی مغذی، نسبتا ارزان و پراستفاده را برای مدت طولانی یکجا نگه‌داری کنید، موارد زیر را به خاطر بسپارید.

سیب‌زمینی‌

چه خود سیب زمینی کاشته‌اید و چه یک گونی از آن را یکجا خریداری کرده‌اید، نگه‌داری از آن‌ها برای استفاده در زمستان روش خاص خود را دارد.

1- هر کدام از سیب‌زمینی‌ها را جدا داخل روزنامه بپیچید. سپس در یک جای سرد و تاریک 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. آن‌ها را با یک لایه دیگر روزنامه بپوشانید و بگذارید حدود یک هفته به همین صورت باقی بمانند. این عمل باعث می‌شود پوست آن‌ها برای زمستان طولانی پیش رو سفت و ضخیم شود.

2- سیب‌زمینی‌ها را داخل سبد، جعبه یا لگن‌های پلاستیکی دردار بگذارید. چند سوراخ در ته ظرف‌های پلاستیکی برای عبور هوا ایجاد کنید.

3- سیب زمینی‌ها را در جاهای سرد و تاریک مانند زیرزمین یا انباری یا هر اتاقی که دما از 1.5 درجه پایین‌تر و از 4.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر نرود، قرار دهید.

4- جلو منبع نور را بپوشانید. نور باعث می‌شود سیب‌زمینی‌ها جوانه زده، بد شوند.

5- هر چند وقت یک بار سری به آن‌ها بزنید و سیب‌زمینی‌های نرم یا جوانه زده را جدا کنید. یک سیب‌زمینی خراب کل سیب‌زمینی‌های یک جعبه را از بین می‌برد.

سیب‌زمینی‌

http://mom.me

کد خبر 196429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز