همشهری آنلاین: کشور ایرلند روز سه شنبه پس از بر عهده گرفتن ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به مدت شش ماه وعده داد در جهت یافتن راه حل هایی برای مشکلات کنونی تلاش کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در میانه بحران اقتصادی کنونی در اتحادیه اروپا، اِندا کِنی نخست وزیر ایرلند در سخنرانی خود در مراسمی که در کاخ دوبلین برگزار شد، وعده داد این کشور در دوره شش ماهه ریاست اتحادیه اروپا بر ثبات، رشد و اشتغالزایی تمرکز می کند.

ایرلند اولین کشوری بود که از برنامه کمکهای مالی بین المللی برخوردار شد. این کشور در پی مشکلات مالی در سال دو هزار و ده از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسته کمکهای مالی به ارزش شصت و هفت میلیارد و پانصد میلیون یورو، دریافت کرد.

کِنی در این سخنرانی با اشاره به تلاشهای کنونی برای پشت سر گذاشتن بحران مالی و بحران مسکن در کشور خود گفت: «ما در جهت یافتن راه حل تلاش خواهیم کرد چرا که بهبود اوضاع در یک کشور، محرک بهبود اوضاع در کل اروپا خواهد بود.»

وی همچنین تصریح کرد ریاست اتحادیه اروپا امیدی تازه، موقعیتهای جدید و اطمینان را برای مردم ایرلند به ارمغان می آورد.

ایرلند قصد دارد در دوره ریاست خود در اتحادیه اروپا در جهت تشکیل اتحادیه بانکداری تلاش کند، چرا که این مسئله را راه حلی برای بحران کنونی می داند.

دوبلین که از سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج تاکنون برای هفتمین بار به ریاست اتحادیه اروپا دست یافته همچنین امیدوار است در پی روابط نزدیک خود با واشنگتن، بتواند به توافقنامه دوجانبه در زمینه تجارت آزاد دست یابد.

به گزارش خبرگزاری آلمان از دوبلین، پیش از ایرلند قبرس ریاست اتحادیه بیست و هفت عضوی اروپا را بر عهده داشت.

کد خبر 196489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز