سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت ایرانیان‌نت از آغاز فاز مطالعاتی اجرای پروژه اتصال فیبرنوری به منازل - FTTH - خبر داد.

اینترنت

وی گفت: فاز نخست این پروژه که اینترنتی با حداقل سرعت 20مگابیت در ثانیه را برای کاربران ارائه می کند، فروردین ماه سال 93 عملیاتی می‌شود.

به گزارش مهر، حسین شفیع با بیان اینکه فاز مطالعاتی پروژه اتصال فیبرنوری به منازل پس از دریافت مجوز فعالیت و صدور پروانه این اپراتور، آغاز شده است، گفت: این پروژه ظرف مدت کمتر از 18 ماه آینده به بهره برداری نهایی می‌رسد.

مدیرعامل اپراتور چهارم ارتباطات کشور با بیان اینکه برابر پروانه فعالیت درنظر گرفته شده برای این اپراتور، امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت برثانیه و حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه قابل اجرا است، اظهار داشت: شرکت ایرانیان نت با هدف توسعه اینترنت در کشور از حیث سرعت و دسترسی، در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می کند.

وی گفت: براین اساس تاکنون مبلغ 50 میلیارد تومان به عنوان حق ضمانت اولیه برای این پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ این پروژه 150 میلیارد تومان است که باید به صورت اقساط توسط کنسرسیوم ایرانیان نت، به دولت پرداخت شود.

شفیع خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده در طرح تجاری این پروژه، فاز نخست اتصال فیبرنوری به منازل فروردین سال 93 آغاز خواهد شد و پس از آن به مرور و براساس زمان بندی این پروژه در کل کشور اجرایی می‌شود.

مدیرعامل ایرانیان نت اضافه کرد: 20 درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و 80 درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.

به گفته وی این پروژه یک برنامه 8 ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس بستگی دارد اما آنچه که مهم است این است که با اجرای اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دریافت اینترنت پرسرعت و با کیفیت برای کاربران فراهم می شود

بر اساس این گزارش از آنجایی که امروزه توسعه فیبرنوری و دسترسی با ظرفیت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیز به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا تاکید کرده است که براین اساس وزارت ارتباطات بخش عمده ای از این تکالیف را قرار است با اجرای شبکه ایرانیان نت تامین کند.

اتصالات باندپهن فیبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابل‌های مسی دارا هستند.

فناوری Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا و خطوط DSL از جمله آنها است.

اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است. به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه بر اینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

کد خبر 196544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز