چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چهل شب پیش، حوالی اندوه، نیزارها ضجه زدند و مثنوی‌ها با گل‌های شیون، سرتاسر نینوا را پوشاندند. هرگز نمی توان به اربعین نگاه کرد و آن همه نغمه‌های خاکستری را به یاد نیاورد. امروز به جای همه یتیمان قافله، اربعین سخن می‌گوید.

candle

اربعین مصائب سخت و جان فرسا رسید تا بگوید همه این اتفاقات سرخ، در راستای شکیبایی زینب علیه االسلام بود.

اربعین، شعرهایی با کلماتی خون رنگ در سوگ لاله‌ها آورده است تا بگوید دل بستگی‌های زینب علیه االسلام در آن دشت بلاخیز، یکی پس از دیگرى پرپر شد.

اربعین، با پیراهنی از گریه در فرات اشک، غسل کرده است و اینک، در کنار نام حسین علیه السلام و جابر بن عبدالله نشسته است و به یاد خون‌های عاشورا، مقتل می‌خواند.

امشب شب اربعین شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفای آن حضرت است و مردم میهن عزیزمان امشب به یاد مصیبت عاشورا، سوگوار و ماتم زده‌اند.

به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر، دلدادگان حسینی امشب با پوشیدن پیراهن مشکی در مساجد، زیارتگاه‌ها و حسینیه‌ها حضور یافته‌اند تا به یاد مصیبت‌ها و دلتنگی‌های حضرت زینب کبری (س) در دشت تفدیده کربلا سوگ و مویه کنند.

حرم‌های مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد، حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز و سایر زیارتگاه‌های کشور مملو از زائرانی است که با ذکر صلوات و زمزمه یا حسین (ع) عشق و دلدادگی خود را به اهل بیت (ع) ابراز می‌کنند.

زائران همچنین با حضور در صحن‌ها و رواق‌های این اماکن مذهبی با تسلیت این مصیبت جانکاه به حضرت ولی عصر(عج) و قرائت زیارت عاشورا و جامعه کبیره پیوند ناگسستنی خود را با اهل بیت (ع) اعلام و در این شب بزرگ تعجیل در فرج منتقم کربلا حضرت صاحب الامر (عج) را از حضرت باریتعالی مسئلت می‌کنند.

کد خبر 196645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز