همشهری‌آنلاین: درحالیکه ملیونها زائر حسینی برای برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) پای پیاده از شهرهای مختلف به سمت کربلا در حرکتند نوری المالکی از دسته جات عزاداری منطقه الهندیة واقع در مسیر بابل-کربلا بازدید کرد.

arbaaeen

arbaaeen

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نوری المالکی، نخست وزیر عراق از روند خدمات رسانی و حضور نیروهای امنیتی در منطقه الهندیة دیدن کرد.

جاسم الخطابی، معاون رئیس شورای شهر کربلا عنوان داشت: کربلا شاهد حضور میلیونی زوار امام حسین (ع) در اربعین حسینی است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد این زوار به بیش از 17 میلیون تن برسد.

وی در ادامه افزود: این رقم در تاریخ حضور زائران در مراسم‌های دینی بی‌سابقه است.

الخطابی همچنین عنوان داشت: زائران حسینی در سه محور بابل- کربلا، بغداد - کربلا و نجف - کربلا به سمت این شهر مقدس در حرکت هستند و تاکنون 9 میلیون زائر به کربلا آمده‌اند. نیروهای امنیتی عراق نیز با تشدید تدابیر امنیتی در مناطق مختلف در کربلا مستقر شده‌اند.

مسوولان امنیتی این کشور اعلام کردند که حدود 30 هزار سرباز در شهر کربلا و اطراف آن با ایجاد نقاط ایست بازرسی تلاش می‌کنند تا امنیت زائران را تامین کنند.

به دنبال انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان بابل عراق ده‌ها تن از زائران حسینی به شهادت رسیده و زخمی شدند.

یک منبع در پلیس استان بابل عراق عنوان داشت که خودروی پارک شده در منطقه المحاویل واقع در شمال بابل منفجر شد که به دنبال آن ده‌ها تن به شهادت رسیده و زخمی شدند.

کد خبر 196661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز