همشهری‌آنلاین: مدیر پروژه‌ی ساخت ضریح امام حسین(ع) با اشاره به چاپ کتابی در خصوص پروژه ضریح گفت : به‌زودی کتابی برای ارائه آمار دقیق و روند ساخت پروژه‌ی ضریح چاپ و تقدیم مردم شریف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، «محمود پارچه‌باف» با اشاره به حضور مشتاقان جهانی در روند ساخت ضریح گفت: از لحظه‌ی ساخت ضریح تا اعزام کاروان سفینه‌ی نجات به کربلاء شاهد حضور مشتقان جهانی در قالب مشارکت‌های مردمی برای ساخت ضریح بودیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در راستای ساخت این پروژه‌ی گرانقدر بیان داشتند که مردم قم پیشگامی کرده و گل سر سبد را با ساخت ضریح امام حسین(ع) چیدند.

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) با اشاره به آغاز ساخت ضریح امام حسین(ع) در 5 سال پیش تصریح کرد: ساخت این اثر هنری و زیبا وقتی در سال 87 در جوار حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد فکر می‌کردیم موفقیت به معنای رساندن این امانت به کربلا ست در حالی که امروز می‌دانیم موفقیت واقعی خلق چنین اثر ارزشمندی است.

پارچه‌باف این پروژه را فراملی و فرادینی دانست و گفت: از بسیاری از کشورهای اسلامی و اروپایی و حتی از مسیحیت نیز در ساخت ضریح سیدالشهداء شرکت کردند که نشانگر واقعیتی بزرگ مبنی بر اجرای طرحی فراملی و فرادینی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون روند ساخت ضریح ادامه داد: طبق ارزیابی‌ها 70 درصد هزینه‌های ساخت ضریح را مردم قم پرداخت کردند و آستانه مقدس حضرت معصومه(س) با مبلغ 56 میلیون تومان نجاری ضریح را انجام داد.

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) قم را میزبان ضریح عشق دانست و گفت: یکی از بخش‌های مهم در اجرای طرح ضریح، کارگاه قلم‌زنی بود که با حضور بیش از 4 سال هنرمندان اصفهانی و اقامت در قم انجام شد که ارزش هنری فراوانی را به ضریح بخشید و حتی از هنر قلم‌زنی در هند نیز پیشی گرفت.

پارچه‌باف افزود:هنر قلم‌زنی بر نقره با طرح استاد فرشچیان اثری را خلق کرد که تا 300 سال آینده باقی می‌ماند و مشتاقان جهانی را به زیارت سید الشهداء دعوت می‌کند.

وی در خصوص مراسم افتتاح و رونمایی از این اثر ارزنده یادآورشد: رونمایی از ضریح هم‌زمان با میلاد امام رضا(ع) در مراسمی با شکوه با حضور شخصیت‌های برجسته از عراق، کویت، بحرین، لبنان، هندوستان، کشمیر، پاکستان، شیعیان عربستان و شخصیت‌های داخلی به ویژه نماینده‌ی مقام معظم رهبری در مدرسه معصومیه قم انجام شد.

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع)اظهار کرد:هم‌چنین علما و مراجع عظام نیز در مراسم دیگری از ضریح بازدید کردند به‌گونه‌ای که برخی مراجع و آیات با وجود کسالت و بیماری برای دیدن ضریح سید الشهداء مشتاقانه حضور یافتند.

پارچه‌باف با اشاره به تعیین زمان برای بازدید عموم از ضریح نیز افزود: در زمان 15 روزه اعلام شده برای بازدید از 7 صبح تا 10 شب، بیش از 2 میلیون نفر از این اثر ارزشمند دینی و هنری دیدن کردند که حضور مشتاقان حتی از کشورهای اسلامی را نیز شاهد بودیم.

وی یادآور شد:در طول مدت اجرای طرح و به ویژه در زمان بازدید مردم از ضریح بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، برای تسریع اجرا و ایجاد امنیت تلاش‌های فراوانی کردند که باید از حراست نیروی انتظامی، سپاه و تلاش‌های راهنمایی و رانندگی با توجه به حضور گسترده مردم در بخش مرکزی شهر قدردانی کرد.

کد خبر 196664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز