شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنگره آمریکا با شمارش آراء کالج انتخاباتی، پیروزی دوباره باراک اوباما و جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور این کشور تایید کرد.

کنگره  آمریکا اوباما را تایید کرد

بنا به گزارش یو اس ای تودی، اعضا کنگره آمریکا روز جمعه 15 دی ماه در جلسه‌ای رسمی به شمارش آراء کالج انتخاباتی این کشور پرداختند و پیروزی دوباره اوباما و معاون او، بایدن را در رأی گیری روز ششم نوامبر سال گذشته تأیید کردند.

moreرامنی شکست را پذیرفت

 طبق قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، اعضای کنگره  این کشور بایستی این شمارش رسمی را انجام دهند.
بر اساس شمارش انجام شده و تأیید کنگره، باراک اوباما از میان آراء کالج انتخاباتی آمریکا، تعداد 332رأی را از آن خود کرد و به این ترتیب از میت رامنی، رقیب جمهوری خواه خود که  206رأی را به دست آورده بود، پیشی گرفت. این در حالی ست که طبق قانون، لازم است نامزدهای انتخاباتی بر ای پیروزی در انتخابات، دست کم به 270 رأی از مجموع آراء کالج انتخاباتی نیاز دارند.
در جلسه  روز جمعه  کنگره، که به صورت مشترک میان اعضا مجلس نمایندگان و مجلس سنا آمریکا برگزار شد، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، ریاست جلسه را بر عهده داشت.
بایدن گواهی های مربوط به آراء نمایندگان هر یک از ایالت های آمریکا را تسلیم چهار نفر از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا کرد. آنها نیز به صورت نوبتیاین گواهی ها را خواندند.
پس از دریافت تعداد کل آراء، بایدن به قرائت آنها پرداخت و در بخشی از صحبت هایش گفت: وضعیت آراء انتخابی برای رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به نحوی که به حضور ریاست مجلس سنا تقدیم می شود، به قرار زیر است: تعداد کل نمایندگانی که  رئیس جمهور را انتخابمی کنند، 538 نفر است که از این تعداد به 270 رأی به عنوان اکثریت آراء نیاز خواهد بود. باراک اوباما از ایالت ایلِنویز 332 رأی و میت رامنی از ایالت ماساچوسِت 206رأی را به دست آورده اند. همچنین تعداد کل نمایندگانی که به انتخاب معاون رئیس جمهور می پردازند، 538 نفر است که حد نصاب مورد نیاز  270  رأی است. جوزف بایدن از ایالت دِلاوِر تعداد 332 رأی و پل رایان از ایالت ویسکانسین تعداد د206رأی را از آن خود کرده اند. این بیانیه برای معرفی افرادی که به عنوان رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای خدمت در دوره تعیین شده که از بیستم ژانویه سال 2013 آغاز می شود، برگزیده شده اند، کفایت می کند.

 نظام کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر مبنای آراء کالج انتخاباتی برگزار می شود. رأی دهندگانِ آمریکایی از میان فهرست نامزدها، افرادی را به عنوان اعضای کالج انتخاباتی بر می گزینند که آنها نیز به نوبه خود رئیس جمهور و معاون او را انتخاب می‌کنند. طبق قانون اساسی آمریکا، برای هر یک از ایالت های این کشور نمایندگانی به عنوان اعضای کالج انتخاباتی برگزیده می‌شوند. تعداد این افراد با تعداد  نمایندگان این ایالت در مجلس نمایندگان و مجلس سنا برابر است.

باراک اوباما پیش از پایان ماه جاری میلادی، برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور سوگند خواهد خورد.

روزهای 19، 20 و 21 ژانویه نیز از سوی کمیته ادا سوگند ریاست جمهوری برای برگزاری مراسم ویژه و جشن انتخاب و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با آن انجام خواهد شد.

کد خبر 196797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز