همشهری آنلاین: دانشمندان در موسسه تکنولوژی کالیفرنیا دریافته‌اند تعداد ستاره‌هایی مشابه ستاره کپلر 32 در کهکشان راه شیری بسیار بیشتر از تعدادی است که از گذشته تصور می‌شد.

سیاره

به گزارش فاکس نیوز، در نگاه اول هیچ موضوع ویژه و خاصی درباره ستاره کپلر-32 وجود ندارد، ستاره کوتوله‌ای که در فاصله 910 سال نوری در صورت فلکی ماکیان قرار گرفته‌است.

اما به گفته محققان موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، در حقیقت این ستاره که از پنج سیاره برخوردار است،‌نماینده ای از سه چهارم تمامی ستاره‌های کهکشان راه‌شیری به شمار می‌رود. دانشمندان با بررسی ساختار کپلر 32 آن را با دیگر سامانه‌های ستاره‌ای که توسط تلسکوپ کپلر ناسا کشف شده مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که کهکشان راه شیری منزلگاه 100 میلیارد سیاره است، رقمی که تصور آن کمی غیر‌ممکن به نظر می‌آید.

به گفته محققان،‌در اصل در ازای هر ستاره در کهکشان یک سیاره وجود دارد. مطالعه آماری و ساختاری بر روی ستاره‌های کهکشان راه شیری از نظر محققان مشابه رمزگشایی از یک زبان ناشناخته، یعنی زبان سیاره‌ها است.

نکته جالب توجه درباره این کشف این‌جا است که ژانویه سال گذشته گروهی دیگر از اخترشناسان با بهره‌گرفتن از تکنیک و اطلاعاتی متفاوت به نتایجی مشابه دست پیدا کردند. با این‌همه انگیزه اصلی انجام این تحقیق کشف سال 2010 محققان پروژه کپلر بود که اعلام کردند کهکشان راه شیری از 50 میلیارد سیاره برخوردار است.

کد خبر 196951